În această săptămână, echipa de control a Comandamentului Litoral 2025-Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, formată din 40 de comisari din București (Sector 1, 6), Ilfov și Constanța, a preluat sarcinile de inspecție pe litoral.
Numeroase unități economice active pe litoralul românesc nu dispun de autorizațiile necesare, în special cele emise de autoritățile administrative competente sau de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor.
Comercianții verificați de ANPC continuă să încalce reglementările, punând în pericol sănătatea și siguranța consumatorilor, așa cum evidențiază raportul ANPC din perioada 7-14 iulie 2025.
„În urma a 261 de controale, comisarii ANPC au emis 201 documente pentru aplicarea de amenzi contravenționale, totalizând 1.206.000 lei, și 88 de avertismente.
Au fost retrase 72.571 lei de alimente destinate eliminării și 9.875 lei de produse temporar retrase de la comercializare.
28 de unități comerciale au primit măsura suspendării activității comerciale:
- Lory Manu
- PFA Albu Liliana Lavinia
- SC Seaside Holiday SRL
- Doni Mar Business SRL
- Cuza SRL/Dinasty Pro VSF SRL/Estival Neptun SRL
- Echipament acvatic Lord Unic SRL
- Estival Center SRL + propunere de închidere până la 6 luni Crisanovici SRL
- New Holiday Concept SRL – 2/II Baduica M. Adrian Constantin
- B Family Turism Business SRL
- Famous Central Park SRL/Delta SRL
- Shotice Ro SRL/Simigerie Top 2030 SRL
- PFA Ionescu Florin/ Georgio Fast SRL
- Hotel Balada/Dream Summer Veach SRL
- Power Music Beach SRL
- Vanlex Servicii Comerciale SRL
- Anaella Resort SRL
- Dizzy Summer SRL – trambuline/Art MGO Furniture SRL – plajă
- Holiday Vox SRL)”, se arată într-un comunicat al ANPC.
Conform ANPC, persistă probleme cu respectarea normelor de igienă în pregătirea și servirea mâncării turiștilor, fiind identificate produse expirate sau preparate în condiții nesatisfăcătoare.
„Principalele nereguli identificate:
- lipsa autorizației UAT / ANSVSA;
- lipsa vizării autorizației ISCIR;
- lipsa cabinetelor vestiare;
- produse nesigure (materii prime cu alterări termice/depozitate necorespunzător/fără informații de identificare/fără data deschiderii/cu termen de valabilitate depășit/cu modificări organoleptice);
- proceduri nesigure (bloc alimentar neigienizat/ustensile neconforme/probleme la echipamentele frigorifice/probleme la vasele de gătit/coșuri de gunoi fără capac/depozitare neconformă/spații neigienizate/cabluri electrice neizolate/lipsă atenționare amperaj prize);
- practici comerciale incorecte (diferențe între ingredientele declarate și cele utilizate/servirea ciorbei separat de carne);
- liste de meniu incomplete (ingrediente/valorile nutriționale/produse congelate);
- lipsa informațiilor despre prețurile serviciilor suplimentare/informații la recepție/camere închiriate (conform Ordinului 65/2013)/informații neactualizate pe platformele online;
- lipsa lenjeriei conforme/huse protecție perne/saltele/saltele neigienizate;
- lipsa informațiilor Pro Natura/lipsa planurilor de camere (instrucțiuni privind utilizarea TV/aerului condiționat);
- camere cu tavane deteriorare/camere neigienizate/balcoane cu paviment deteriorat/tavane cu exfoliere a vopselei;
- mobilier deteriorat/grad avansat de uzură
- lipsa plaselor împotriva insectelor
- grupuri sanitare neigienizate/obiecte sanitare neigienizate/plăci faianță grupuri sanitare desprinse;
- șezlonguri cu vopsea deteriorată/saltele neigienizate;
- număr insuficient de grupuri sanitare comparativ cu numărul de șezlonguri de pe plajă”
Măsuri luate
informare UAT Năvodari
interzicerea utilizării echipamentelor de agrement
reținerea produselor nesigure
remedierea deficiențelor observate
suspendarea temporară a serviciilor
Echipa de control va continua inspecțiile în săptămânile următoare, până la data de 17 august 2025.

