În primele două săptămâni ale campaniei electorale, Crin Antonescu a primit peste 34 de milioane de lei de la PSD, în timp ce PNL i-a transferat doar două milioane de lei, potrivit datelor Agenției Electorale Permanente (AEP). Victor Ponta, candidat independent, a înregistrat cea mai mare sumă de împrumuturi: 16,7 milioane de lei.
Finanțarea campaniei electorale a depășit 67 de milioane de lei în doar două săptămâni, dar partidele nu au utilizat exclusiv fonduri alocate prin subvenții. Se observă o utilizare semnificativă a împrumuturilor, conform datelor oficiale AEP. Dacă un candidat atinge pragul de 3% în sondaje, împrumuturile sunt rambursate de la bugetul de stat. Astfel, la finele campaniei, fondurile utilizate legal vor fi returnate.
Situația financiară a candidaților importanți
Crin Antonescu a beneficiat de cele mai mari transferuri de la un partid. PSD i-a alocat 34 de milioane de lei.
PNL și UDMR au transferat sume lui Crin Antonescu doar în prima săptămână, respectiv 2 milioane de lei și 2.4 milioane de lei. În total, contul său a fost alimentat cu peste 38 de milioane de lei.
Victor Ponta, candidatul independent, deține recordul de împrumuturi, cu aproape 17 milioane de lei. Nu a dezvăluit sursa acestor împrumuturi.
Nicușor Dan, candidat independent, a acumulat împrumuturi de 4,45 milioane de lei, obținute de la persoane fizice, fără a preciza numele acestora.
AUR i-a alocat lui George Simion 6 milioane de lei în primele două săptămâni ale campaniei, bani provenind din împrumuturi de la persoane fizice sau juridice.
Finanțarea Elenei Lasconi este limitată de USR, care a cheltuit puțin peste 30.000 de euro în a doua săptămână. Aceste cheltuieli provin exclusiv din subvenție.
Companii implicate în financiar campanie
Companii care au intermediat plăți din partea PSD către presa sunt implicate și în campania lui Marcel Ciolacu. Conform unei anchete a site-ului de investigații Snoop.ro, aceste firme sunt controlate de persoana apropiate de Marcel Ciolacu.
Peste 25 milioane de lei au fost alocate pentru televiziuni, potrivit Expert Forum.
- Concept Media Management – 18.9 milioane de lei / Campania tv / Cheltuieli pentru materiale publicitare la radio, televiziune și presa scrisă
- Vertigo Events SRL – 11.5 milioane de lei / Campania tv / Cheltuieli pentru materiale publicitare la radio, televiziune și presa scrisă
- The Plan B Concept SRL – 7.2 milioane de lei / Cheltuieli pentru materiale publicitare online
- Modern Art Design SRL – 2.3 milioane de lei / Cheltuieli pentru materiale publicitare online
Suma totală cheltuită de Crin Antonescu în primele două săptămâni se apropie de 44 milioane de lei.
Victor Ponta, candidat independent, a cheltuit peste 11 milioane de lei. Cele mai mari sume au fost alocate:
- TV BUZAU TRUST CAMPUS SRL – 4.58 milioane de lei / Cheltuieli pentru materiale publicitare online
- RTV HD și RTV HD SRL – 2.1 milioane de lei / Campania tv
- Kalmia – 1.37 milioane de lei pentru activitati ale voluntarilor
George Simion și AUR au raportat către AEP doar cheltuielile pentru materiale tipărite, în valoare de 5.28 milioane de lei.
Nicușor Dan a utilizat 4 milioane de lei pentru materiale publicitare online, alocate firmei TERRAMIN MESH MARKETING SRL.

