Profesorul Andrew Ng, fondator al startup-ului Kira Learning și al altor companii din domeniul tehnologiei educației, FOTO: Mattias Nutt / Avalon / Profimedia Images
Kira Learning, o tânără companie din domeniul tehnologiei educaționale, condusă de fondatorul Google Brain, profesorul de la Universitatea Stanford și cercetător în inteligență artificială, Andrew Ng, a lansat o nouă platformă care integrează „agenți” de inteligență artificială în procesul de învățământ, potrivit surselor din industria media.
Noua platformă Kira Learning susține că agenții de inteligență artificială vor prelua sarcini repetitive, economisind timp profesorilor. Aceștia pot corecta lucrări, planifica lecții și analiza interacțiunile din clasă, oferind astfel o perspectivă asupra performanței elevilor, identificând atât cele mai bune, cât și pe cele mai slabe rezultate. Platforma oferă, de asemenea, consiliere individualizată pentru elevi.
Cei numiți „agenți” de inteligență artificială sunt sisteme sau programe de inteligență artificială care pot acționa autonom sau semiautonom pentru atingerea unor obiective specifice, luând decizii bazate pe reguli, date sau experiențe anterioare. Spre deosebire de simple chatboti sau algoritmi pasivi, un agent de inteligență artificială este conceput pentru a „acționa” fără instrucțiuni pas cu pas.
Kira Learning își propune să elibereze profesorii de sarcinile repetitive, astfel încât aceștia să se poată concentra pe modelarea procesului de învățare și nu doar pe transmiterea informațiilor.
Pe măsură ce inteligența artificială se integrează din ce în ce mai mult în educație, Ng consideră această schimbare o parte a unei transformări mai largi a rolului profesorilor.
„Inteligența artificială redefineaște ceea ce înseamnă să fii un profesor bun”, a declarat el pentru o sursă media. „În mod tradițional, profesorii au fost considerați experți în domeniul lor. Însă, pe măsură ce piața muncii evoluează rapid iar școlile introduc noi discipline pentru a pregăti elevii pentru o lume în continuă schimbare, ce se întâmplă dacă un profesor trebuie să predea un subiect nou, cum ar fi știința calculatoarelor, fără o experiență prealabilă în acest domeniu?”
Compania lui Andrew Ng a dezvoltat agenți A.I. atât pentru elevi, cât și profesori
Pentru a-i sprijini pe profesori în adaptarea la cursuri noi, Kira Learning a dezvoltat tutori A.I. care îi ajută în aprofundarea subiectelor noi. De asemenea, a creat asistenți educaționali A.I. pentru a-i sprijini în sala de clasă. În 2023, compania a colaborat cu unul dintre primele state americane care a adoptat o asemenea lege pentru implementare la nivelul școlilor gimnaziale și liceale. Platforma a fost adoptată ulterior în sute de districte școlare din diverse state americane.
În prezent, Kira Learning își extinde platforma pentru a acoperi mai multe discipline. Noua serie de agenți A.I. va contribui la personalizarea experienței de învățare.
Ng este o figură importantă în domeniul inteligenței artificiale și educației. El a fondat companii specializate în tehnologie educațională, inclusiv Coursera și DeepLearning.AI, unde este disponibil cel mai recent curs al său.
Într-un interviu din 2014, Ng a afirmat că inteligența artificială are potențialul de a elimina multe sarcini repetitive.
„Interacțiune” în interacțiunile A.I. – elev
Cu toate acestea, aplicarea practică a acestor concepte în educație este mai puțin evidentă, având în vedere temerile legate de stagnarea abilităților elevilor.
Kira Learning caută să integreze „interacțiuni” provocatoare în dialogurile dintre elevi și sistemul A.I., pentru ca procesul de învățare să fie cât mai eficient.
Platforma Kira poate ghida elevul pas cu pas prin probleme complexe, adaptându-se la nivelul de înțelegere al acestuia.
Agenții A.I. construiesc hărți ale cunoștințelor, identificând ce știu și ce nu știu elevii într-o anumită materie, oferindu-le profesorilor o viziune asupra potențialului lor.