Obținerea cardurilor de energie: Cum și ce criterii sunt necesare?

Darius Cojocaru
3 Citit minim
Cardurile de energie: cum se pot obține și care sunt criteriile necesare?

Subvențiile vor fi acordate între 1 iulie și 31 martie 2026. Persoanele eligibile pentru ajutor sunt cele singure cu un venit lunar maxim de 1940 lei și familiile cu un venit lunar/membru maxim de 1784 lei. Cardurile pot fi folosite exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică.

Solicitanții pot depune cererile prin intermediul platformei online EPIDS, ce va fi dezvoltată până la sfârșitul lunii de STS.

„În prezent, există un acord cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, care a dezvoltat inițial platforma folosită de Ministerul Fondurilor Europene pentru programele de energie. Acum necesită doar o extindere a platformei existente, întrucât codul de bază și infrastructura sunt deja existente. Estimăm finalizarea extensiei până la sfârșitul lunii. În acest act normativ sunt specificate termenele limită, aspect crucial pentru beneficiarii schemei“, a precizat marți Bogdan Ivan, Ministrul Energiei.

Ivan a mai declarat că cetățenii se pot înscrie pe platformă „imediat ce va fi completă, într-un mod foarte simplu, furnizând doar datele personale, adresa de domiciliu și codul clientului furnizat de furnizorii de energie”.

Înscrieri și prin poștă sau la primării

De asemenea, pentru o înscriere anticipată, cetățenii se pot adresa oficiului poștal sau primăriilor din localitățile în care consumă energie electrică.

„Persoanele interesate sau un membru al familiei se pot înscrie direct. De asemenea, am creat posibilitatea pentru fiecare primărie să înregistreze cetățenii eligibili cu venituri mici din comunitate. Și oficiile poștale din România, prin intermediul personalului lor, pot înscrie cetățeni”, a adăugat Ivan.

Conform declarației Ministerului Energiei, dacă beneficiarul completează formularul solicitare în scris, îl depune la oficiul poștal sau primărie, aceste instituții sunt obligate să înregistreze cererea și să o introducă în platforma EPIDS în maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii.

După procesul de înscriere, fiecare beneficiar va primi acasă, prin poștă, cardul pentru plata facturilor.

Datele beneficiarilor vor fi corelate cu cele de la ANAF și AJPIS, pentru a verifica eligibilitatea în luna solicitării voucherului de energie.

„De exemplu, dacă cineva se înscrie la începutul lunii august pentru luna iulie și se încadrează în condiții, dar are venituri mai mari în luna octombrie, sistemul va filtra persoanele eligibile și nu le va acorda sprijinul în luna octombrie”.

Valabilitatea mecanismului este de 12 luni de la ultima încărcare a cardului, pentru facturile emise între 1 iunie 2025 și 31 martie 2026. Valoarea totală a măsurii de sprijin este estimată la 1 miliard de lei, conform Ministerului Energiei..

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *