Grevă însoțitori zbor, avioane la sol – Companie aeriană importantă

Darius Cojocaru
3 Citit minim
Toate avioanele unei companii aeriene importante rămân la sol din cauza grevei însoțitorilor de zbor – HotNews.ro

Un avion Air Canada, fotografiat pe 17 august la Aeroportul Internațional Vancouver.

Flota Air Canada a rămas la sol luni dimineață, după ce personalul de bord aflat în grevă a refuzat un ordin de revenire la muncă emis de guvern. Aceștia au solicitat companiei să revină la negocieri, conform unui comunicat Reuters.

Transportatorul, care deservește zilnic peste 130.000 de pasageri și face parte din alianța globală de companii aeriene „Star Alliance”, intenționa să își reia treptat activitatea duminică seara, însă sindicatul a refuzat să respecte solicitarea de întoarcere la muncă și arbitraj obligatoriu.

Această decizie a creat o situație fără precedent, generând o confruntare cu guvernul canadian.

Sindicatul Canadian al Funcționarilor Publici (CUPE), reprezentând 10.000 de membrii din echipajele de cabină Air Canada, a pledat pentru negocieri, susținând că arbitrajul ar diminua presiunea asupra companiei.

Cerințele angajaților Air Canada

Personalul de bord este în grevă pentru salarii mai bune și pentru includerea muncii prestate la sol (cum ar fi îmbarcarea pasagerilor) în calculul salariilor. În prezent, sunt plătiți doar în timpul zborurilor.

CUPE a invitat Air Canada la negocieri pentru un acord echitabil, considerând ordinul de întrerupere a grevei neconstituțional. Compania a amânat reluarea operațiunilor, inițial programate pentru duminică, până luni seara, calificând poziția sindicală drept o încălcare a consiliului de muncă.

Guvernul canadian are acum diverse opțiuni. Acestea includ solicitarea instanțelor să impună respectarea ordinului de întoarcere la muncă, cererea unei audieri accelerate sau implementarea unei legi care necesită sprijinul opoziției pentru a ajunge la un consens.

„Guvernul este reticent să acționeze drastic, având în vedere jurisprudența Curții Supreme canadiene care subliniază precauția guvernelor atunci când este vorba de retragerea dreptului de grevă, chiar și în cazul personalului considerat esențial”, a declarat pentru Reuters Dionne Pohler, profesor de negocieri la Universitatea Cornell, care a sugerat și alternativa unor noi negocieri.

Guvernul canadian nu a oferit declarații suplimentare.

Exemple din industria aeriană americană

Călătorii din aeroportul Toronto Pearson sunt confuzi și frustrați în legătură cu starea actuală a zborurilor.

Francesca Tondini, un călător italian, a susținut greviștii, deși nu știa când se va putea întoarce acasă.

„Au dreptate”, a afirmat ea.

În negocieri recente, echipajele de cabină din Canada și Statele Unite au cerut plată pentru toate orele lucrate, inclusiv pentru sarcini precum îmbarcarea pasagerilor.

Noile contracte de muncă de la American Airlines și Alaska Airlines obligă companiile să plătească însoțitorii de bord de la momentul îmbarcării pasagerilor. Membrii echipajelor de cabină United Airlines solicită, de asemenea, o prevedere similară.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns