Predarea aparatului reproducător: Ghid pentru profesori – Experiența unei profesoare la pensie

Darius Cojocaru
3 Citit minim

O profesoară de biologie, autoare de manual, vorbește despre predarea reproducerii la clasele a VII-a.

În contextul unui studiu de caz inclus într-un manual de biologie pentru clasa a VII-a, publicat de Editura Corint, este prezentată experiența unei tinere mame, Amalia. La vârsta de 14 ani, aceasta a rămas însărcinată cu un copil, Tudor. Situația complicată a afectat-o, determinând renunțarea la studii. Mama ei este singura persoană care o susține în această perioadă. Perspectivele viitoare sunt incerte, dar Amalia își manifestă determinarea de a continua și a-și reconstrui viitorul.

La pagina 103, după prezentarea funcției de reproducere, manualul include exerciții practice bazate pe un articol din 2018, „Copilele care au copii”.

Autoarea manualului, Camelia Manea, detaliază în discuția cu un jurnalist motivațiile personale care au dus la implicarea ei în domeniul didactic și la scrierea manualelor. Totodată, ea abordează istoricul predării reproducerii în educație, observând schimbările de abordare de-a lungul timpului, dar și provocările actualității.

Camelia Manea a absolvit Facultatea de Biochimie în 1980 și, ulterior, a avut diverse experiențe profesionale. În 2010, a început să colaboreze cu manuale școlare. ”Am terminat liceul în 1980 și am ales Facultatea de Biochimie. După facultate am lucrat în industrie, iar după Revoluție m-am întors către educație pentru a-mi continua cariera, în 2010.”

Cum era abordată funcția de reproducere înainte?

Manea își amintește cum era abordată funcția de reproducere în tinerețea ei. „Foarte serios, chiar și înainte de Revoluție. Nu era educație sexuală, ci abordare științifică a anatomiei și fiziologiei sistemului reproducător. Era strict descriptivă. ” A remarcat faptul că informațiile erau mai limitate, însă este necesară o diferențiere clară între aspectele pozitive și cele negative ale acestora. Manea consideră că educația sexuală este necesară, observând că există numeroase posibilități pentru implementarea sa, de la profesori de biologie, la părinți.

Manea a relatat și despre experiența sa ca profesoară la disciplinele de educație pentru sănătate. „Am avut ocazia să predau educație pentru sănătate, la clasele a XI-a și a XII-a. Acopeream patru module esențiale: sănătatea reproducerii și familiei; consumul și abuzul de substanțe; valori umane; violență, abuz, accidente. Am întâmpinat o receptivitate pozitivă din partea elevilor, care au demonstrat interes și curiozitate.”

ETICHETATE:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns