Dacia a înregistrat o evoluție semnificativă în ultimii ani, având o imagine modernizată și o gamă diversificată, inclusiv modele premium cu prețuri peste 30.000 de euro. Compania românească a înregistrat o creștere constantă a vânzărilor, aducând pe piață un număr tot mai mare de automobile hibride. Producătorul auto va continua lansările de modele electrice și va introduce în showroom-uri și vehicule de dimensiuni mari, transformări realizate sub conducerea lui Denis Le Vot, timp de aproape cinci ani, conform publicației franceze specializate L’Argus.
Creștere a vânzărilor și o strategie bine definită
Denis Le Vot a condus Dacia din ianuarie 2021 până în august 2025, realizând o transformare profundă a mărcii. Dacia a reuşit să se extindă în segmentul premium, comercializând modele hibride şi propunând vehicule electrice viitoare. Planul său strategic a generat rezultate pozitive, aşa cum a subliniat publicația L’Argus.
Din 1 septembrie, conducerea Dacia a fost preluată de o femeie, Katrin Adt, cu o experiență vastă în industria auto, deţinând anterior roluri cheie la Mercedes-Benz și Smart. Această experienţă pe piaţa germană va contribui la obiectivele Dacia.
În 2020, Dacia a comercializat 520.000 de autovehicule la nivel global, cifra crescând la 676.000 de unități anul trecut. A existat o creștere semnificativă a clienților persoane fizice, iar Sandero a devenit cel mai vândut model auto din Europa, depăşind recordul Volkswagen Golf.
Conform L’Argus, Le Vot a anticipat încă de la început că Dacia va evolua, extinzându-se către vehicule de dimensiuni mai mari, din clasa C, unde profitabilitatea este îmbunătăţită, şi existând o cerere crescândă. Primul model Bigster a demonstrat-o.
Le Vot a declarat că o mare parte dintre cumpărători sunt clienţi care proveneau de la alte mărci.
Pentru a reduce costurile de dezvoltare în segmentul C, Le Vot a aplicat o strategie bazată pe o singură platformă, CMF-B, utilizând o arhitectură existentă, deja aplicată în Clio V (lansat în 2019).
Dezvoltarea unei platforme dedicate ar fi fost extrem de costisitoare și ar fi durat mult. Doar modelul electric Spring (produs în China) nu utilizează această platformă.
Dacia a modernizat, de asemenea, sigla în 2022, adoptând o identitate vizuală mai contemporană, abandonând cel iconic „desfăcător de conserve”. Duster 3 a marcat debutul „erei Le Vot”, iar vânzările de modele hibride au crescut semnificativ, inclusiv în cazul modelelor Bigster și Jogger.
Le Vot a reiterat că Dacia va rămâne o marcă caracteristică, oferind valoare excelentă pentru preț.
Conform francezilor, Katrin Adt preia conducerea unei mărci în plină ascensiune, care a înregistrat o evoluție remarcabilă în cei cinci ani de mandat Le Vot.
Planuri de lansare până în 2029
Înainte de plecare, Le Vot a validat un plan de produse până în 2029. Acesta include lansarea modelelor reamenajate Logan, Sandero și Jogger până la sfârșitul anului 2025. Un nou model, un break din clasa C-Neo, este planificat pentru 2026. Un vehicul electric urban, produs în Europa, ar urma să fie lansat în toamna lui 2026, de la 18.000 euro.
Anul 2027 va marca lansarea unui SUV compact nou (un fel de Stepway 2.0), iar în 2028 va debuta noua generație Sandero. Aceste modele vor fi disponibile și în versiuni full-electrice.
C-Neo este un proiect cuprinzând două modele: o limuzină lansată pe anumite piețe europene și un break cu aspect de crossover, poziționat peste Jogger, care va face parte din gama Dacia.
Le Vot a afirmat că acest break este o necesitate pe piaţă, ocupând un spaţiu neacoperit de concurenţă, care poate oferi o soluţie integrată hibridă sau 100% electrică.
Obiectivele Dacia vizează un volum anual de vânzări de un milion de unități până în 2029.

