Miruță, ministrul Economiei: actor sau oficial?

Ionescu Stefan
4 Citit minim

Atunci când nu își asumă responsabilitatea pentru angajări controversate, aparent asociate cu anumite politici, ba mai mult, așa cum a dezvăluit publicația, în exclusivitate, la Iprochim și Avioane Craiova, ministrul Economiei, Radu Miruță, se dedică altui hobby. El se implică în regia unor scurte piese pentru pagina sa și a partidului. Ministerul se regăsește mai degrabă într-o campanie de promovare personală, decât într-o luptă eficientă împotriva problemelor complexe ale portofoliului său.

Lavaliera, accesoriu ministerial

Fiecare apariție publică a ministrului este însoțită de o prezență teatrală. Lavaliera îi este permanent vizibilă, cadrele sunt surprinse din diverse unghiuri, iar montajul exprimă profesionalism. Nu avem de-a face cu înregistrări sporadice, realizate cu telefonul mobil, ci cu producții de studio. Totul, de la operator la montaj, este impecabil.

Se pune firesc întrebarea: Cine finanțează întreaga echipă de producție? Din buzunarul personal al ministrului, din fondurile ministerului sau, ca și în alte situații, cu „echipe voluntare”, așa cum declară oficiali cu funcții similare?

Sursa: Facebook/ Radu Miruță

Un fenomen cu figuri din USR

Fie că este o coincidență, fie nu, ministrul Miruță pare a-și urma exemplul unor responsabili politici, adoptând un stil similar. Și alte persoane cu influență au propriile echipe tehnice, capabile de producții video complexe. Asemenea apariții par a fi un nou stil de guvernare, în care promovarea imaginii pare mai importantă decât soluționarea problemelor, sau o simplă obsesie comună față de filmările video.

Ultima astfel de manifestare a avut loc miercuri, 24 septembrie, la protestul muncitorilor de la șantierul Damen Mangalia, desfășurat față de Ministerul Economiei. Muncitorii protestau împotriva situației financiare dificile a companiei. Radu Miruță a apărut, de data aceasta nu doar cu o lavalieră, ci și cu… un megafon. (VEZI DETALII)

„Bună ziua! Știu pentru ce ați venit azi aici…”, a început intervenția ministrul. Este o abordare vizuală, dar se naște o întrebare crucială: poate exista un dialog autentic atunci când cineva vorbește printr-un megafon? Sau este doar un monolog filmat pentru promovare?

Un videoclip la câteva zile distanță

Nu este pentru prima dată când acțiunile ministrului seamănă mai degrabă cu gesturi de promovare publică decât cu soluții reale. Doar în ultima lună, pe pagina sa de Facebook au apărut cel puțin zece videoclipuri bine montate și cu mesaj clar: imaginea contează, problemele, poate, nu astăzi.

Serialul de intervenții ale lui Miruță a început pe 22 iulie. Atunci, ministrul a anunțat triumfător o descoperire: un spațiu de birouri închiriat ilegal, timp de 18 ani, de Ministerul Economiei, pe Șoseaua Olteniței. ”Mare dezvăluire”, însoțită evident de videoclipuri virale. Însă, atunci când jurnaliștii au cerut detalii despre clădire, ministrul nu a putut oferi răspunsuri clare.

Între lavalieră și cadre profesioniste, Radu Miruță pare să fi uitat că e ministru al Economiei, nu un influencer. Asemenea unui actor talentat, și-a pregătit complet recuzita. De la cizme la megafon. Sau poate, în noua logică politică, un scenariu bine interpretat are un impact mai puternic decât o problemă rezolvată.

Foto colaj/ Video – Facebook: Radu Miruță


Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *