Marionetele 3D printate din spectacolul inspirat de basmul lui Charles Perrault, preluat inițial de Gabrielle-Suzanne de Villeneuve în anii 1740, evocă un element de mister și supranatural.
Frumoasa își păstrează identitatea vizuală între un elf cu trăsături ascuțite și o fantomă extrem de subțire. Creatura vicleană a Besti nu semănă deloc cu animalul acoperit de blană și cu musculatură voluminoasă obișnuită în filmele Disney, ci pare a fi o ființă ancestrală, apropiată de dinozauri, dar mai delicată și mai adorabilă. Aceasta s-a infiltrat, de asemenea, în zidurile castelului său enigmatic, umplând fiecare cameră cu temperamentul lui turbulent, dar și cu bunătate infinită.
Decorul se transformă spectaculos, în mod inexplicabil: o magie tehnologică
Personajul de bază, măgărușul, jucat de Andrei Dósa, reprezintă o secțiune transversală a animalului: vezi fragmentul, nu îl vezi, fiind o glumă sau un experiment zoologic aplicat, o prezență fantomatică cu un mare impact asupra spectatorilor mici.
Cadrul rotativ, pe care actorii își spun poveștile, alternează dinamic între scena modestă a Frumoasei și a familiei sale, castelul lui Bestia cu dormitoare și saloane luxoase, și pădurea de iarnă, unde cei care pășesc se pierd permanent pentru a se regăsi, într-o formă superioară, la final – simbol al iubirii necondiționate, al acceptării dincolo de aparențe și frumusețional, transcendând urâțenia sau furia.
Recomandări
Cronici financiare ale ministrului Daniel Dósa: 50.000 de euro pentru studiul efectului parfumului de trandafir asupra creierului
Pădurea „în care toți copacii arată la fel” devine locul în care personajele se dedublează (marionetele devin versiuni reduse ale lor), fiind mai fragile, vulnerabile și supuse capriciilor naturii antagonice și singurătății, care uneori poate fi mai suportabilă dacă ai un prieten aproape.
Sau cel puțin o variantă micșorată
Victor Rebengiuc împrumută vocea naratorului, care relatează dintr-o perspectivă dincolo de lumea exterioară scenei și a publicului – spectacolul poate fi vizionat oricând și de adulți, evocând esența copilului interior și energie de pe scenă, captivând orice vârstă.
Textul conține și momente educative pentru cei mici, promovând valori precum generozitatea, empatia și bunătatea – lecții subtile, ascunse în jocul de scenă și în elemente tehnologice ce se îmbină perfect cu aura de basm, iluzie și inocență.
Mesajul este clar transmis prin limbajul corporal și expresiile dramatice ale marionetelor: poți înțelege și accepta pe cei ce nu semănă cu tine dacă îți deschizi sufletul, vei schimba și te vei transforma prin iubire și iertare. În tine se află o prințesă sau un prinț, indiferent de asemănări.
„Frumoasa și Bestia”
Teatrul de Animație Țăndărică
Regia: Bobi Pricop
Adaptarea: Andrei Dósa
Scenografia: Oana Micu
Asistent regie: Octavian Szalad
Asistent scenografie: Bogdan Dobre
Design costume: Lucian Rusu
Marionete: Oana Micu și Claudiu Ionescu
Muzică originală: Eduard Gabia
Luminotehnică: Costi Baciu
Distribuție: Mona Toncu, Simina Constantin, Ruxandra Ștefănescu, Gabriel Apostol, Florin Mititelu, George Simian
Vocea naratorului: Victor Rebengiuc
Fotografii: Andrei Roșianu
Vârsta recomandată: 4+
Durata: 70 minute


