Bilanț eMAG după 24 de ani: Jumătate dintre cumpărătorii online din regiune sunt clienți eMAG

Nistor Florin
5 Citit minim
Bilanț eMAG 24 de ani: Unul din doi cumpărători online din regiune este client eMAG – Economica.net

Exporturile comercianților români au atins aproximativ 2 miliarde de lei începând cu lansarea Marketplace-ului în Bulgaria și Ungaria până în prezent.

„Ceea ce ne motivează de peste 24 de ani este dorința de a facilita viața de zi cu zi a oamenilor și convingerea că tehnologia ne poate ajuta în acest scop. Am investit continuu în servicii menite să îmbunătățească experiența de cumpărături și să sprijine antreprenorii români în creșterea în economia digitală. De la prima comandă și prima plată cu cardul, la primul antreprenor curajos care a intrat pe Marketplace și a și expus produsele sale peste graniță, precum și la primul utilizator al serviciului Genius – fiecare etapă a contribuit la evoluția eMAG, transformându-l într-un centru regional de ecommerce care conectează peste 64.000 de antreprenori cu o comunitate de peste 7 milioane de clienți activi în regiune”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

eMAG prezintă principalele momente din cei 24 de ani de activitate:

Plata cu cardul – În primii ani, plata cu cardul reprezenta mai puțin de 0,1% din tranzacții, însă astăzi peste două treimi din comenzile sunt plătite astfel. Această tranziție a permis dezvoltarea unor soluții precum MyWallet. Lansat în 2022 pentru a oferi clienților opțiunea de a achiziționa produse fără presiuni financiare, MyWallet a devenit un suport valoros, mai ales în perioade de provocări economice. În prezent, peste 3 milioane de clienți pot face cumpărături în rate, până la 10.000 de lei, în maximum 6 rate fără dobândă sau în până la 36 de rate cu dobândă fixă. Serviciul a fost extins și în Bulgaria în acest an, de Black Friday.

eMAG Marketplace – În anul 2011, platforma a fost deschisă pentru antreprenori. Primul vânzător a comercializat jucării și alte produse pentru copii. De atunci, numărul comercianților activi pe platformă a crescut constant, depășind în prezent 64.000 de vânzători.

Gama de produse – Oferta pentru clienți s-a extins odată cu deschiderea platformei pentru antreprenori. În 2011, consumatorii puteau alege din aproximativ 43.000 de oferte din 20 de categorii, iar astăzi, pe eMAG, sunt peste 33 de milioane de produse din peste 500 de categorii.

Black Friday – În 2011, eMAG a introdus pentru prima oară în România evenimentul Black Friday, cu cele mai avantajoase reduceri anuale. În acea ediție, s-au comandat circa 90.000 de produse, în valoare de aproximativ 32 de milioane de lei. Pe măsură ce popularitatea evenimentului a crescut, în ultimii ani, Black Friday a devenit un fenomen național, cu recorduri de peste 3,5 milioane de produse comandate într-o singură zi, în valoare de 986 milioane de lei.

Extinderea internațională în Bulgaria și Ungaria – În 2012 și 2013, primul comerciant român care și-a exportat produsele prin eMAG Marketplace vindea articole cosmetice și de îngrijire personală. În prezent, peste 10.000 de comercianți români vând în regim cross-border, iar valoarea totală a exporturilor acestora în cele două țări a ajuns la aproape 2 miliarde de lei.

easybox – La sfârșitul anului 2017, Sameday a instalat primele lockere easybox, un serviciu care permite clienților eMAG să ridice coletele atunci când le este convenabil, fără a ține cont de programul de livrare. Rețeaua de lockere a fost extinsă treptat în întreaga regiune, iar în prezent aproape două treimi dintre comenzi sunt livrate la locker.

Genius – În 2020, în contextul pandemiei de Covid-19, eMAG a lansat abonamentul Genius, oferind oferte exclusive, livrare gratuită și termene de retur extinse. Primul client Genius a fost din Iași, care a comandat un produs de îngrijire a părului cu o reducere de peste 50% și l-a ridicat de la un locker. Serviciul Genius rămâne accesibil la același tarif de lansare și a crescut constant în valoare, fiind disponibil în 5 aplicații: eMAG, Fashion Days, Freshful, Wolt și Flip.

SNAP – În 2024, a fost introdusă funcționalitatea de căutare cu poză în platformă, facilitând procesul de comanda. Prima comandă efectuată cu ajutorul căutării cu SNAP a fost un caiet de Biologie pentru clasa a VI-a, plasată în câteva secunde, fără a fi nevoie de detalierea completă a produsului.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns