Cum a costat o greșeală a unei companii aeriene doi elvețieni aproximativ 2.500 de euro

Ionescu Stefan
0 Citit minim
O greșeală a unei companii aeriene i-a costat pe doi elvețieni circa 2.500 de euro: cum s-a întâmplat totul

Doi țieni sunt de părereau fost victimele unei greșeli costisitoare din partea Swiss, după o calatorie în Thailanda, când au fost nevoiți să suportele cheltuieli neprevăzute de 2.466 de euro pentru fiecare. Aceștia acuză că vinovați pentru această situație sunt schimbările simple de replicații cu însoțitoare de bord, solicitând rambursarea sumelor.

La data de 1 noiembrie, Jim I. și Malewan R. au decolat de pe aeroportul din Zürih pentru o călătorie spre Bangkok, cu escală la Roma, rezervată online printr-o agentie de turism. Cei doi s-au urcat într-un zbor al companiei aeriene SWISS, sub operator german, către Milano, scrie Blick.

Fiecare a avut câte o valiză de 23 kg, iar Jim avea și un bagaj de mână cu medicamentele personale.

„Am fost printre ultimii pasageri care s-au îmbarcat în avion”, a spus bărbatul de circa 30 de ani pentru sursa citată.

„O însoțitoare de bord mi-a luat valiza și mi-a spus: «Lăsați bagajele, ne vom ocupa noi de ele»”. Conform lui Jim, însoțitoarea de bord i-a explicat că nu era suficient spațiu în avion, dar că bagajele puteau fi recuperate la Roma. Escala a fost scurtă, de o oră și zece minute, și gestionabilă.

Când a ajuns la Roma, bărbatul s-a așteptat să-și recupereze bagajele la banda indicată, însă acestea nu au mai apărut. „Am încercat să sun la SWISS pentru a afla unde-mi sunt bagajele. Nu știau și au dat vina pe ITA Airways”, compania aeriană responsabilă pentru zborul către Thailanda. Timpul trecea, iar ora plecării se apropia.

„Am fost nevoit să petrec ore întregi pe aeroportul din Roma ca să afl situatia bagajelor mele”, a declarat Jim, plângând că a fost „plimbat printre ghișee și terminale”.

foto ilustrativă: sursa foto: Envato

Astfel, cei doi prieteni au fost nevoiți să accepte situația și să petreacă o noapte la Roma, deoarece următorul zbor spre Bangkok avea plecarea doar după două zile. Au cheltuit circa 107 euro pentru cazare și 1.610 euro pentru noi bilete de avion către Thailanda.

Ei au ajuns cu o zi întârziere în Thailanda, iar sosirea lor, planificată până la 28 noiembrie, a decurs fără probleme. Însă, problemele au reapărut la întoarcere.

„La zborul de întoarcere din Thailanda am avut surpriza neplăcută de a descoperi că rezervarea noastră fusese anulată. A trebuit să cumpărăm bilete noi. Nimeni de la SWISS sau de la ITA nu ne-a informat”, a spus Jim, nevoit să plătească încă 700 de euro pentru zborul Bangkok – Zurich cu escală în Hong Kong. Jim estimează pierderile totale la suma de 2.466 euro.

Bărbatul din cantonul Vaud afirmă că reușește să zâmbească doar atunci când se gândește la ultima sa călătorie în Thailanda: „Vestea bună e că am descoperit o companie aeriană extraordinară. SWISS ne-a dat peste cap; nu voi mai zbura niciodată cu ei.”

„Toată această experiență provine dintr-o greșeală a SWISS!”, conchid cei doi prieteni.

Deși compania aeriană și-a cerut scuze pentru situație, nu le-a rambursat cheltuielile suplimentare, ceea ce i-a făcut pe pasageri să fie extrem de nemulțumiți.

Contactați în legătură cu acest incident, reprezentanții SWISS au transferat o parte din responsabilitate către ITA Airways, compania aeriană cu care au fost rezervate zborurile. Purtătorul de cuvânt al SWISS, Michael Pelzer, consideră că „a fost o neînțelegere” în schimbul de explicații cu însoțitoarea de bord.

„La zborurile cu escală, toate bagajele sunt transportate sistematic la destinația finală indicată în rezervare”, a declarat acesta. În timpul discuției, Jim a înțeles că trebuie să-și ridice bagajele din Roma și să le verifice pentru zborul spre Bangkok.

„O astfel de procedură nu există: la zborurile cu escală, toate bagajele sunt transportate sistematic la destinația finală indicată în rezervare”, a reiterat el. Astfel, bagajele lui Jim, care conțineau medicamente, erau deja în avionul spre Bangkok, conform procedurilor standard, susține SWISS.

Conform purtătorului de cuvânt, „pare puțin probabil ca o însoțitoare de bord să fi oferit în mod explicit informații contradictorii”.

Compania aeriană consideră această situație „frustrantă” și susține că nu poate cunoaște conținutul exact al conversației dintre însoțitoare și pasagerul Jim.

„Având în vedere această incertitudine, dorim totuși să fim flexibili”, a afirmat purtătorul de cuvânt al SWISS. Michael Pelzer a indicat că o persoană va contacta cei doi prieteni pentru restituirea costurilor de întoarcere, ca măsură de sprijin.

Autorul recomandă:

Drumul fricii. Orice greșeală pe această cale reprezintă un risc mortal.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns