Abuzuri la Liceul Gheorghe Lazăr: Cazul Goethe se repetă?

Ionescu Stefan
5 Citit minim
Se repetă cazul „Goethe” la Liceul Gheorghe Lazăr? Colegiul / Grupul părinților „Șantajul din catalog” lansează acuzații grave: „Abuzuri în formă continuată”

Un nou caz de presupuse abuzuri și practici necorespunzătoare în educație a apărut la un prestigios liceu bucureștean, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”. Mai mulți părinți ai elevilor din clasele gimnaziale au semnat o petiție online, adresată și Inspectoratului Școlar al Municipiului București, descriind situații dificile și problematic.

Directoarea Colegiului Național Gheorghe Lazăr, doamna Ionela Neagoe, contactată telefonic, a declarat că nu dispune de timp pentru a oferi un punct de vedere la momentul actual.

Așteptăm clarificări oficiale din partea Inspectoratului Școlar al Municipiului București, către care am transmis solicitări.

Elevii Colegiului Lazăr se confruntă cu acuzații grave, formulate printr-o petiție online, referitoare la o profesoară din cadrul școlii. Părinții susțin că profesoara ar practica metode abuzive și ilegale pentru a obține note bune pentru elevii săi, prin șantaj și un sistem de meditații.

„Dacă nu urmezi meditații, nu rezolvi situația la Lazăr!”, este concluzia părinților care și-au manifestat îngrijorarea cu acest document, preferând anonimatul pentru a evita eventualele represalii.

Elevii primesc note mici, iar meditațiile sunt singura soluție

Pe o platformă online, părinți care doresc să rămână anonimi, evidențiază situația problematică a profesoarei Roxana Banu, acuzată de incompatibilitate profesională de cel puțin doi ani. Ei susțin că au adresat numeroase sesizări și reclamații, însă nu au primit niciun răspuns satisfăcător din partea conducerii școlii.

Mai mult, părinții insinuează o legătură între profesoară și conducerea școlii, sugerând o presupusă implicare în a oferi note preferențiale elevilor care frecventează meditații.

„O operațiune financiară la Lazăr – un joc al familiei Neagoe, protejată de o echipă de profesori loiali: Banu, Soreață, Sturza și Videanu. Cum s-a creat un sistem care afectează predarea, profitând de elevi pentru meditații. Un sistem bine gândit, organizat și protejat de persoane influente transformă Lazăr într-o sursă profitabilă. Capo di tutti capi este doamna Neagoe, înconjurată de o echipă loială, care înrăutățesc sistematic activitatea didactică pentru a se îmbogăți.”

În esență, în cadrul școlii sunt angajați profesori cu calificări discutabile, în timp ce cei competenți sunt eliminați, cu scopul declarat al obținerii banilor din meditații. Elevii primesc note mici, iar soluția presupusă a fi singura pentru a obține note mai bune sunt meditațiile.

Renunțarea la meditații înseamnă renunțarea la școală

Părinții acuză o serie de nereguli sistemice, subliniind cum elevii care nu acceptă facilitățile de meditații sunt penalizați.

Acești elevi sunt forțați să părăsească școala, prin presiuni. Rețeaua de meditații include în activitatea sa cadre didactice, de multe ori abșente din clase. Dacă elevii renunță la meditații, aceștia sunt supuși unui sistem de evaluări constante, note mici și sancțiuni excesive pentru erori minore, inclusiv reducerea notei la purtare.

Situația se agravează în clasa unde învață și copilul profesoarei Banu. Acest elev se bucură de avantaje (acces la informații despre teste, subiecte etc.) și a creat o ierarhie în clasă, favorizând elevii considerați „prietenii” săi pe care îi vede la meditații. Elevii care nu merg la meditații sunt marginalizați.

Părinții susțin că profesoara Banu folosește un limbaj jignitor și umilitor față de elevii care nu fac parte din grupul favorizat, acuzându-i pe acești părinți de „răutate” pentru eforturile lor de a obține informații.

Conducerea Colegiului Național Gheorghe Lazăr respinge acuzațiile

În răspunsul transmis către un cotidian, directoarea Colegiului Național Gheorghe Lazăr infirmă acuzațiile, afirmând că situația este clarificată.

„Profesorul predă la clasa unde învață și copilul ei. Acest fapt nu este ilegal. Copiii mei au studiat la Lazăr. Acest lucru nu înseamnă că au fost privilegiați. Din contră, exigențele și presiunea sunt foarte mari. Copilul profesoarei poate fi evaluat oricând de oricine. El este un elev bine pregătit.”

Directoarea remarcă condițiile dificile de muncă ale cadrelor didactice și subliniază importanța profesiei, precizând lipsa unei presiuni exagerate asupra elevilor.

Un alt caz similar la un colegiu german

Amintim de scandalul apărut la Colegiul German Goethe, similar cu cel actual, unde un audit a evidențiat nereguli semnificative.

Printre problemele identificate la Colegiul Goethe se numără efectuarea de meditații cu elevi, disfuncționalități în predarea limbii germane și cazuri de abuzuri.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *