Afacerist din Iași, daune morale reduse după decesul victimei

Ionescu Stefan
3 Citit minim
Un afacerist din Iași a cerut să plătească daune morale mai mici după ce victima sa a murit: Și așa era prea bătrân.

Atac publicitar: Responsabilitatea împărțită

Investigația a relevat că accidentul a fost provocat de o eroare de execuție la fabricarea structurii unui panou publicitar și de o ancorare inadecvată. Două societăți au fost implicate: SC Debut SRL, administrată de Ioan Durbaca, responsabilă de construcția structurii metalice, și SC RDB Company, condusă de Dumitru Rusu, responsabilă de montaj.

Panoul, cu dimensiunile de 3 x 3,2 metri, nu avea orificii pentru evacuarea vântului, comportându-se ca o vele. De asemenea, fixarea se baza doar pe sfoară, lipsind orice consolidare în calitatea de suport a trotuarului.

În timp ce traversa strada, victima, Ioan L., a fost lovită de panoul smuls de vânt. Rezultatul a fost o cădere și rănire gravă, ulterior fatală.

Decizia inițială a instanței

Dosarul penal a ajuns în instanță în 2021. Din păcate, la începutul lui 2023, Ioan Durbaca a decedat. În iulie 2023, Judecătoria a decis că prescripția penală este îndeplinită, împiedicând astfel condamnarea.

Singura decizie a fost stabilirea unei despăgubiri morale de 60.000 lei în favoarea fiului victimei.

Contestarea despăgubirilor

Firma condusă de Dumitru Rusu a contestat valoarea despăgubirii morale, solicitând reducerea acesteia. Argumentele prezentate au fost considerate neconvingătoare de instanță.

Apărătorul firmei a susținut, printre alte argumente, că victima era o persoană în vârstă și bolnavă, care oricum ar fi decedat în curând și că fiul victimei, rezident în străinătate, nu se bucura de o relație apropiată cu tatăl său.

De asemenea, Rusu a căutat să transfere responsabilitatea către SC Debut SRL, susținând că firma sa nu a fost implicată în procesul de ancorare a panoului publicitar.

Hotărârea Curții de Apel

Curtea de Apel nu a acceptat argumentele pentru a schimba hotărârea inițială. Expertiza a confirmat lipsa orificiilor de scurgere a vântului drept cauza principală a accidentului.

Judecătorii au subliniat că proiectarea defectuoasă a panoului publicitar a creat condiții favorabile producerii unui accident. Astfel, ambele firme au avut contribuții egale la evenimentul tragic.

Mărirea despăgubirii morale

Curtea de Apel a considerat că suma inițială de 60.000 lei era insuficientă.

În analiza daunelor morale, au fost luate în considerare nu doar gravitatea actului, ci și impactul acestuia asupra familiei. Au fost incluși și sentimentele de pierdere și neputință experimentate de victima indirectă.

În consecință, despăgubirea morală a fost majorată la 100.000 lei, o sumă considerată totuși mai mică decât cele obișnuite în cazurile de accidente rutiere.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *