APIA organizează sesiuni informative pentru fermieri între 21 februarie și 16 martie 2025, oferind detalii despre condițiile de acordare a sprijinului, noutățile legislative, completarea corectă a cererii și documentele necesare.
Solicitările se depun exclusiv online, prin aplicația AGI Online pe site-ul www.apia.org.ro. Fermierii din domeniul zootehnic trebuie să se programeze la centrele APIA pentru completarea declarației.
Fermierii sunt obligați să verifice înregistrarea terenurilor în Registrul Agricol, să transmită actele necesare și să se asigure că documentele referitoare la dreptul de utilizare a terenului sunt valabile la data depunerii solicitării.
Fermierii pot depune Cererile de Plată în perioada 3 martie – 30 mai, fără prezența la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației AGI Online, conform instrucțiunilor disponibile pe site-ul APIA.
Dacă solicitarea include și scheme din sectorul zootehnic, fermierii trebuie să se prezinte la Centrele APIA conform programării prealabile cu funcționarii APIA, pentru completarea declarației specifice acestui sector, înainte de accesarea AGI Online.
Funcționarii APIA vor contacta fermierii pentru programare.
Beneficiarii APIA își actualizează informațiile în Cererea de Plată pentru Campania 2025.
Se completează o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul deține terenuri și/sau exploatații în diverse localități.
Intervențiile și schemele de sprijin pentru sectoarele vegetal și zootehnic din Campania 2025 sunt prezentate în anexă.
Fermierii trebuie să verifice cu primăria din zona în care utilizează terenul, dacă datele acestuia sunt în Registrul Agricol, și să permită transmiterea adeverințelor referitoare la utilizarea acestuia, conforme cu înregistrările din Registru.
Documentele care confirmă dreptul de utilizare a terenului agricol trebuie să fie încheiate înainte de depunerea Cererii de Plată și să fie valabile la data depunerii.
Adeverințele pentru schemele de sprijin zootehnice, emise de asociațiile/agențiile acreditate, pot fi transmise electronic prin platforma APIA, conform procedurii anterioare.
De asemenea, fermierii care dețin animale în exploatație trebuie să aibă datele actualizate în Baza Națională de Date.
Responsabilitatea pentru legalitatea și valabilitatea documentelor revine fermierului și/sau autorității care le-a emis.
Atenție! Fermierii pot utiliza semnătură electronică, anunțând prealabil funcționarul desemnat. Semnătura electronică și angajamentele trebuie încărcate în aplicație la data depunerii solicitării.
Informații suplimentare (afișe, pliante, legislație, detalii măsuri de sprijin), sunt disponibile la Centrele APIA și pe site-urile:
www.apia.org.ro
Înainte de a semna Cererea de Plată 2025, vă rugăm să verificați informațiile și documentele însoțitoare.
Specialiștii APIA oferă suport în depunerea Cererilor de Plată 2025, în conformitate cu Planul Strategic 2023-2027 și măsurile de mediu și climă din PNDR.
Vă rugăm să respectați data și ora programării la APIA pentru depunerea Cererii de Plată 2025.