Arena Națională, cheltuieli și posibile parteneriate: Primarul Bucureștiului, ferm împotriva unor sponsori controversați
Articol de Alexandru Barbu
Arena Națională, un monument sportiv cu o capacitate de 55.634 de locuri, a înregistrat în 2024 un număr semnificativ de evenimente, incluzând meciuri de fotbal, concerte și diverse alte activități. Cu toate acestea, costurile de administrare ale arenei au depășit considerabil veniturile din activități.
Cheltuielile pentru întreținerea arenei în 2024 au depășit de trei ori veniturile estimate la 3.646.059 euro, o sumă care ar putea crește cu estimarea facturilor din decembrie. Comparativ, cheltuielile din 2023 și 2022 au fost de 3,1 respectiv 3,5 milioane euro, însă au scăzut în raport cu anii anteriori, când au depășit 4,5 milioane euro.
În contextul cheltuielilor mari, administrația arenei a evaluat posibilitatea de a vinde numele arenei, o practică obișnuită în țări dezvoltate, pentru a genera venituri suplimentare.
În prezent, pe Arena Națională este contractat un parteneriat cu o companie de pariuri, conform unui contract semnat în 2022. Și un alt complex sportiv a încheiat un acord similar.
Primarul interimar: „Pariurile nu sunt benefice și aduc probleme pentru generațiile viitoare”
Primarul general interimar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, s-a declarat ferm împotriva parteneriatelor cu companii de pariuri pentru Arena Națională.
El consideră că aceste parteneriate ar afecta populația României.
Bujduveanu a subliniat că scopul Arenei Naționale nu este profitul, ci organizarea evenimentelor importante. El a menționat că a fost luată în considerare vânzarea numelui arenei către o companie internațională, însă aceasta nu trebuie să aducă prejudicii societății.
El a specificat că o eventuală colaborare cu un sponsor trebuie să respecte condițiile internaționale și să nu afecteze interesele populației.
“Arena Națională este un simbol național și nu poate fi asociată cu o industrie care ar putea afecta generaţiile viitoare”, afirmă Bujduveanu.
În ciuda acestui punct de vedere, primarul general interimar nu exclude parteneriate cu firme din alte industrii sporitvii, astfel încât să fie atenuate costurile de administrare. O strategie pentru viitor ar putea include închiriere de loje sau acordarea acestora sportivilor de renume mondial.