Asocierea turco-bulgară Dogus Insaa Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – Jp Group JSC a fost desemnată câștigătoare la licitația pentru prima fază a Tronsonului de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresu, anunță Economedia.
Potrivit legislației în vigoare, autoritatea contractantă este obligată să încheie contractul. Există însă posibilitatea ca firma turcă Gulermak să contest decizia CNSC și la Curtea de Apel București.
Autoritățile intenționează să semneze acordul cu Dogus – Trace, având în vedere riscul de a pierde finanțarea dacă așteaptă o decizie potențială a Curții de Apel.
Potrivit sursei citate, semnarea contractului este programată pentru săptămâna viitoare, la Gara de Nord, stația de unde pornește în prezent magistrala M4.
Primăria Sectorului 4 a atribuit la sfârșitul lunii august proiectarea și executarea celor două secțiuni ale Magistralei de metrou Gara de Nord – Gara Progresu, parte a rețelei de metrou Nord – Sud din București. M4 Gara de Nord – Gara Progresu cuprinde 14 stații, valoarea celor două contracte fiind de peste 2 miliarde de euro.
Pentru a doua etapă, de la Eroii Revoluției la Gara Progresul, câștigătorul licitației este o asociere condusă de compania românească Erbașu (Construcții Erbașu SA – Concelex – Bogart). La lansarea licitației pentru M4, primarul Daniel Băluță anunța obținerea unei finanțări europene nerambursabile complete pentru acest proiect:
„Este o activitate complexă de proiectare pentru cele 14 stații. Am depus cererea de finanțare și estimăm că în 30-40 de zile vom semna contractul pentru finanțarea de 2,5 miliarde de euro, posibil cea mai mare investiție din București din ultimii ani, cu un grad de cofinanțare de 100%”, declara Daniel Băluță.
Durata de realizare pentru cele 14 stații este de 60 de luni. Câștigătorii procedurii vor avea la dispoziție un interval de opt luni pentru faza de proiectare inițială, astfel încât construcția efectivă să poată începe cât mai rapid.
Ulterior, în maximum 60 de luni, vor fi finalizate, în paralel, pe tronsoane definite, atât procesul de proiectare, cât și cel de construcție.
Conform studiilor de specialitate deja realizate, traseul noii linii de metrou M4 va include 14 stații, dispuse pe o distanță totală de aproximativ 11 km, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, traversând sectoarele 1, 4 și 5, precum și comuna Jilava din județul Ilfov.
Astfel, trenul de metrou va porni de la Gara de Nord, străbătând strada Gării de Nord, intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece în dreptul Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu și Șoseaua Viilor.
Va ajunge la intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma drumul spre Gara Progresul și se va termina cu ultima stație în fața Gării Progresul. Trenul va fi apoi retras într-un depou modern, dotat cu o parcare park&ride, conform Primăriei Sectorului 4.
- Extinderea metrourilor către Mogoșoaia. Un kilometru de linie costă 85 de milioane de euro
- Asocierea Dogus-Trace câștigă prima secțiune a M4 cu o ofertă cu 100 de milioane de euro mai mică față de Gulermak
- Primarul Daniel Băluță, noi informații despre Magistrala 4 de metrou: „Vom semna contractul pentru proiectare și construcție”


