Bancorex, Orange, ArcelorMittal: Companii care au dominat Liga 1 post-Revoluție

Ionescu Stefan
4 Citit minim
De la țeapa Bancorex, de 2,4 miliarde, la giganți precum Orange sau ArcelorMittal Care sunt companiile care au luat titlul în Liga 1, după Revoluție

Uneori, în fotbal, se înfruntă nu doar echipele, ci și sponsorii. O analiză detaliată a companiilor care au susținut campioanele din Liga 1.

Cum a evoluat situația din anii post-revoluționari? Am analizat sponsorii principali, cei vizibili pe tricourile sportivilor. Un aspect interesant este că 5 campioane nu au avut sponsor principal.

Ce sponsori au susținut campioanele naționale: nume celebre, de la societăți locale la concerne internaționale

Multe firme care au fost sponsori ai campioanelor românești au dispărut sau și-au modificat activitatea.

Printre nume se numără companii ca Dialog, Cosmorom, Connex, Bancorex, LaDorna sau Omniasig, alături de Interagro, ArcelorMittal și Alexandrion.

Lista sponsorilor campioanelor din România post-1989

  • 1990: Dinamo – Saniplast (producător italian de articole sanitare din plastic).
  • 1991: Universitatea Craiova – fără sponsor
  • 1992: Dinamo- fără sponsor
  • 1993: Steaua – Philips (producător olandez de electronice).
  • 1994: Steaua – BCRE (Banca Română de Comerț Exterior).
  • 1995: Steaua – BCRE (Banca Română de Comerț Exterior)
  • 1996: Steaua – Bancorex (Banca Română de Comerț Exterior, schimbare de nume)
  • 1997: Steaua – Bancorex
  • 1998: Steaua – Dialog (furnizor de telecomunicații, ulterior Orange)
  • 1999: Rapid București – Connex (furnizor de telecomunicații, ulterior Vodafone)
  • 2000: Dinamo – Cosmorom (furnizor de telecomunicații, evoluând prin mai multe rebranduri)
  • 2001: Steaua – BCR (Banca Comercială Română)
  • 2002: Dinamo – Cosmorom
  • 2003: Rapid – LaDorna (producător de produse lactate)
  • 2004: Dinamo – Omniasig (asigurări)
  • 2005: FCSB – fără sponsor
  • 2006: FCSB – RAFO (raffinaj de petrol, intrat în faliment ulterior)
  • 2007: Dinamo – Omniasig
  • 2008: CFR Cluj – Polus Cluj (centru comercial, ulterior VIVO! Cluj)
  • 2009: Unirea Urziceni – Alexandrion (producător și distribuitor de băuturi alcoolice)
  • 2010: CFR Cluj – Sigma Tower (dezvoltare imobiliară)
  • 2011: Oțelul – ArcelorMittal (producător de oțel)
  • 2012: CFR Cluj – EnergoBit (energie electrică)
  • 2013: FCSB – în mare parte fără sponsor, în unele cazuri cu „Mihai Neșu Foundation”
  • 2014: FCSB – City Insurance (asigurări)
  • 2015: FCSB – City Insurance
  • 2016: Astra – Interagro (activități diverse, agricultura și industria alimentară)
  • 2017: Viitorul – fără sponsor
  • 2018: CFR Cluj – NTT Data (tehnologie)
  • 2019: CFR Cluj – NTT Data
  • 2020: CFR Cluj – NTT Data
  • 2021: CFR Cluj – NTT Data
  • 2022: CFR Cluj – eToro (investiții financiare)
  • 2023: Farul Constanța – Petrom (petrol și gaze)
  • 2024: FCSB – Betano (casă de pariuri)
  • 2025: FCSB – Betano

Saniplast, primul sponsor al lui Dinamo. Cum a luat ființă colaborarea

Înainte de 1989, Dinamo avea ca sponsor Saniplast, o companie italiană. Această colaborare a asigurat echipament gratuit și o sumă consistentă anual.

„Saniplast, un producător de obiecte sanitare din plastic, a fost sponsorizat de patronul echipei Brescia, Luigi Corioni”.

Acest parteneriat a început cu un meci important pentru Dinamo.

Steaua și Dinamo, cu același sponsor, dar denumiri diferite

Uneori, rivalitatea dintre Steaua și Dinamo se extindea și la sponsori. Un exemplu îl constituie Dialog, ulterior Orange, care a fost sponsor pentru Steaua, apoi pentru Dinamo.

Un alt aspect relevant îl constituie evenimentele din jurul Bancorex, sponsor al Stelei în anii ’90. Problemele financiare ale Bancii au condus la încheierea parteneriatului.

ETICHETATE:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *