BMW: Tehnologia „Heart of Joy” în viitoarele modele electrice

Darius Cojocaru
3 Citit minim
Viitoarele modele electrice BMW pariază pe o tehnologie inedită: „Heart of Joy”

BMW dezvoltă un nou sistem de control pentru vehiculele sale electrice, numit „Inima Bucuriei”. Această unitate electronică de control (ECU), creată intern, promite să redefinească plăcerea de condus în era electrificării, diferențiind modelele mărcii de concurență printr-o integrare mai eficientă a sistemelor de propulsie și stabilitate.

Un creier unic pentru viitoarele modele electrice

În noiembrie anul trecut, BMW a testat acest sistem într-un prototip electric, Vision Driving Experience (VDX). Acest sedan electric a fost testat pe un circuit din Carolina de Sud, demonstrând capacitățile avansate ale tehnologiei „Inima Bucuriei”. Echipat cu un sistem inovator de stabilizare, prototipul a oferit o experiență de condus foarte dinamică.

Unul dintre avantajele majore ale „Inimii Bucuriei” este integrarea într-un singur modul a gestionării dinamicii și a propulsiei electrice. Această abordare diferă de metodele tradiționale ale industriei, unde diverse componente sunt dezvoltate separat și conectate prin software-uri complexe. Soluția BMW permite un comportament mai unitar al vehiculului, asigurând un răspuns mai rapid la comenzile șoferului.

„Ne-am întrebat cum ar arăta plăcerea de condus într-o eră electrică”, explică un inginer principal de dinamică BMW. Noua tehnologie asigură un control avansat al motorului electric, care nu doar propulsează autovehiculul, ci contribuie și la frânare și recuperarea energiei, rezultând o eficiență sporită și o stabilitate superioară.

Sistemul „Inima Bucuriei” BMW. (Imagine: BMW)

Performanță și control de neegalat

Un aspect remarcabil al sistemului este capacitatea de a gestiona frânarea și stabilitatea autovehiculului autonom. Prin frânarea regenerativă, sistemul poate reduce viteza fără intervenție directă a șoferului asupra pedalei de frână. Mai mult, acest sistem permite o frânare individualizată pentru fiecare roată, optimizând tracțiunea și recuperarea energiei cu până la 60%.

Testele cu VDX au demonstrat o stabilitate impresionantă în viraje la viteze de până la 145 km/h, datorită distribuției optime a puterii și frânării gestionate de ECU. Această abordare reduce solicitarea asupra frânelor și a anvelopelor, prelungind durata de viață a acestora.

BMW afirmă că „Inima Bucuriei” este de zece ori mai rapid decât sistemele actuale de control din industrie, rezultând un răspuns instantaneu la comenzile șoferului fără întârzieri.

Sistemul „Inima Bucuriei” BMW. (Imagine: BMW)

O strategie inovatoare pentru era electrică

În timp ce mulți producători se bazează pe furnizori externi pentru componentele cheie, BMW optează pentru o dezvoltare internă. Aceasta permite un control mai mare asupra performanței și specificităților modelului, diferențiindu-l pe piață.

Sistemul permite actualizări software fără intervenție mecanică, optimizând continuu performanțele vehiculelor electrice BMW.

După trei ani de dezvoltare intensă și peste 7.500 de ore de testare, BMW este pregătită să integreze acest sistem în viitoarele modele electrice, care vor fi lansate în acest an. „Inima Bucuriei” demonstrează dorința BMW de a rămâne un producător de top, chiar și în era electrificării.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *