Când poți primi amendă pentru muzică dată tare, evacuări sport și claxoane de trafic

Ionescu Stefan
0 Citit minim
Când poți primi amendă pentru muzică dată tare, evacuări sport și claxoane de trafic

Orașele majore au precise metode sonorizare:

Vehiculele cu sunet la volume maxime, evacuările extinse, care se aude pe străzi adverse, și claxoane îndelungate, uneori, cu tonuri de nuntă sau melodii.

Toate

aparte, se regăsesc în zone poliția interv enează penit -camera poliției sau amendează pentru tulburări de linie , sau pentru modificări neautorizate ale nivelului de evacuare.

Fotografie ilustrativă: surse foto

Legislația rutieră și regulile locale abordează zgomotul produs de vehicule ca forma de poluare, iar în multe orașe din România au deja proiecte sau reguli mai stricte pentru limitarea zgomotului excesiv în timpul orelor de noapte.

Acest lucru înseamnă poți să te bucuri de sistemele audio sau evacuările sportive, dar în limitele permise, altfel se pot aplica amenzi.

Cuvântul deschis referitor la muzică este perturbare a linistei publice și îndeplinește regulile locale legi despre zgomot.

Utilizarea unui sistem audio de putere mare, devine inosent dacă este folosit la volume rezonabile, cu geamurile închise.

Însă, când în timpul nopții se simulate vibrații în geamurile clădirilor de la bass-ul din mașini, vecinii pot apela la autorități pentru intervenții policești,

iar legea permite sancțiuni pentru conflictatori care repetă disconfortul acustic în zone de locuințe.

Fotografie cu caracter ilustrativ.

De regulă, se impun restricții în privința folosirii claxonului. În zonele rezidențiale, aceasta este permisă doar în situatii de pericol iminent, și excesul se sancționează.

Claxoanele
melodice sau acustice de tip „sirena” intră în aceleași reguli, fiind interzise în zonele locuințe, iar pot atrage amenzi și obligația de a readuce mașina la starea inițială.

Poliția interveniează de regulă atunci când dispozițiile sunt întrerupte în mod repetat, sau atunci când comportamentul devine evident deranjant, precum:

  • folosirea excesivă a claxonului în coloană, chiar sub ferestrele construcțiilor,
  • organizații de petrecere în parcări la ore târzii,
  • manevre de drift și accelerări cu evacuare zgomotoasă în zone aglomerate.

Sistemele de evacuare au certificat de omologare pentru un nivel stipulat. Renunțarea la toba finală, instalarea unui „straight pipe” sau un „muffler delete”, depășesc pragul de zgomot permise,

în cadrul unui control de rutină de către autorități, vehiculul poate fi supus verificărilor suplimentare.

În cazul în care se constată că systemul de evacuare nu respectă certificatul de omologare, mașina va fi reînmatriculată doar cu documente de retușare, și se pot aplica amenzi.

Evacuările sportive, achiziționate de la producători de încredere și cu documentație doveditoare, respectă limitele legale de zgomot pentru modelul respectiv, însă utilizatorii sunt responsabili de modul în care aproape sunt folosite.

De începutul secolului 21, au început să apară discuții despre radarul de zgomot și sancțiuni pentru depășirea limitelor decibelilor în zone sensibile, în special pe timpul nopții. Primele măsuri concrete prind în vedere regulamente stricte pentru limitarea zgomotului excesiv.

Această tendință este clară: comunitățile urbane devin din ce în ce mai intolerante față de autovehiculele foarte zgomotoase.

Specialiștii recomandă:

De ține de mașina mai veche de 15 ani, ce trebuie știi din regulamentele este ce a transmis Registrul Autos Român.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns