Ce trebuie să știi despre mașinile mai vechi de 15 ani și informațiile transmise de RAR

Ionescu Stefan
4 Citit minim
Ai o mașină mai veche de 15 ani? Ce trebuie să știi și ce a transmis RAR

Cu mai multe luni în urmă, reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) clarificau un aspect important pentru toți conducătorii auto din România. La început de an, îngrijorarea mai multor deținători de vehicule a fost accentuată de o informație difuzată rapid în spațiul public, conform căreia autoturismele cu o vechime de peste 15 ani ar fi fost supuse unei “interdicții” pentru reparații și întreținere. Totuși, realitatea a fost complet diferită. Iată ce trebuie să știe acum șoferii.

Este important de știut că nu au avut loc modificări legislative referitoare la Inspecția Tehnică Periodică (ITP). De asemenea, proprietarii de autovehicule mai vechi de 15 ani nu sunt interziși să le repare sau să le întrețină.

Ceea ce trebuie să cunoască proprietarii cu autovehicule mai vechi de 15 ani

Având în vedere informațiile răspândite în spațiul public, reprezentanții R.A.R. au subliniat clar care este realitatea și ce trebuie să știe toți conducătorii auto. În plus, regulile pentru ITP rămân neschimbate.

„Știm că uneori, începutul de an aduce modificări, dar vă asigurăm că legislația privind efectuarea inspecțiilor tehnice periodice (ITP) în România nu a suferit schimbări. De asemenea, reparațiile vehiculelor mai vechi de 15 ani nu sunt interzise, contrar informațiilor răspândite pe diverse platforme online. Dacă întâlniți astfel de afirmații, le puteți ignora, fără a considera că pierdeți date relevante. Siguranța dvs. este prioritară atât în trafic, cât și în mediul online!”, transmite R.A.R., conform BZI.

Proprietarii de autovehicule trebuie să prezinte anumite documente în momentul efectuării inspecției tehnice: act de identitate, polița RCA valabilă, certificatul de înmatriculare/talonul auto, cartea de identitate a vehiculului (CIV). De asemenea, trebuie achitată o taxă în funcție de tipul de vehicul.

Interdicția nu există în realitate

În circulație circulă informații false conform cărora frecvența inspecțiilor tehnice pentru majoritatea tipurilor de autovehicule (personale și din categorii speciale – taxi, autocare, ambulanțe etc.) ar fi fost modificată. În plus, s-a vehiculat ideea că o “lege” ar impune ca autovehiculele mai vechi, care prezintă defecte majore, să fie clasificate într-o categorie residuală și ulterior scoase din circulație. Astfel de afirmații au generat confuzii, neliniște și controverse printre conducători auto, dar R.A.R. a clarificat și a infirmat aceste informații false.

Recomandarea autorului:

Motivul pentru care autovehiculele mai vechi devin preferate de comercianții de mașini la mâna a doua

Un exemplu de situație în care un șofer din București a fost sancționat pentru neacordarea priorității pe trecerea de pietoni unei femei și copilului acesteia. „Poate ar fi cazul să fie mai atenți”

Semaforul cu săgeată verde și semaforul pietonal: cine are prioritate și care sunt greșelile frecvente ale conducătorilor auto. Precizări pentru șoferi și pietoni

Diana Buzoianu a adus detalii despre programul Rabla 2026: „Dacă bugetul AFM nu va fi suplimentat pentru anul viitor, proiectul nu va continua”

Reguli stricte pentru conducători auto. Sancțiuni pentru cei care fac manevre de întoarcere sau se deplasează înapoi în intersecții sau pe autostrăzi

Regula esențială din Codul Rutier 2025, a cărei încălcare poate duce la amenzi considerabile și chiar reținerea certificatului de înmatriculare

Sursă foto: Mediafax Foto / Alexandra Pandrea

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *