Cele mai populare țări din Asia pentru vacanțe de neuitat și autentice pentru români

Tudor Oana
5 Citit minim
Țările din Asia care au devenit tot mai căutate de români pentru vacanțe: Călătorie autentică și memorabilă

Conform cercetărilor, românii cu venituri peste medie planifică, în general, una sau două escapade scurte (city-break-uri de 3 până la 5 zile) în orașe europene și una sau două vacanțe principale. Acestea din urmă sunt, de obicei, fie un sejur estival de 7–10 zile, în destinații cu acces la plajă, fie o excursie mai extinsă în lunile de iarnă, într-un loc exotic din Asia sau America de Sud.

Vacanțele de durată mai lungă sunt organizate cu câteva luni înainte. În mod normal, turiștii își rezervă vacanțele de vară în intervalul martie–mai, iar cele de iarnă în perioada septembrie–noiembrie. Japonia reprezintă o excepție, fiind o țară cu puncte de interes marcate în lunile martie–mai și octombrie–noiembrie, datorită sezonului florilor de cireș și al toamnei japoneze.

Japonia și Vietnam, în topul preferințelor românilor

Printre cele mai solicitate destinații, conform celor de la Free Spirit Travel, se află Japonia, urmată de Vietnam, Spania, Grecia, Bali și China. La excursiile exotice, majoritatea turiștilor preferă să exploreze profund o singură țară, vizitând mai multe orașe, pentru a descoperi diversele fațete ale culturii locale sau să combine țări cu legături culturale sau geografice, precum Japonia și Coreea de Sud, Vietnam, Laos și Cambodgia, Peru și Argentina sau Nepal și Bhutan.

Recomandări

„Am pictat până am intrat în sala de operație”. Povestea artistului Dan Marinescu, care pictează flori și animale de companie chiar și după infarct și furturi la târguri

În privința criteriilor de alegere, se remarcă o preferință crescută pentru destinațiile cu culturi diferite față de cea europeană, pentru peisajele spectaculoase și pentru bucătăria autentică. Țări precum Vietnam, Cambodgia, Thailanda sau Peru devin din ce în ce mai atractive datorită peisajelor memorabile și gastronomiei tradiționale.

„Tot mai mulți călători vin cu liste clare de restaurante și cafenele descoperite pe social media și ne solicită să construim itinerarii în jurul celor mai Instagramabile locuri sau a celor mai ofertante experiențe culinare și culturale din zonă. Unele cerințe sunt extrem de specializate.”

De exemplu, turiști pasionați de cultura manga sau de arta kintsugi au dorit să includă în traseu ateliere sau librării specializate. În astfel de cazuri, ajutorul consultanților locali devine crucial. Ei transformă sugestiile în experiențe autentice, memorabile și cu adevărat personalizate, menționează Alina Deak, co-fondator al unei agenții de turism.

Generația Z preferă libertatea, iar Generația X caută confort pentru familie

Comportamentele consumatorilor variază semnificativ în funcție de grupul de vârstă. De exemplu, Generația Z (născuți între 1997 și 2012) preferă să-și organizeze singuri vacanțele, în special cele scurte, apreciind libertatea și adaptabilitatea. Cu toate acestea, pentru destinații mai complexe, precum Japonia sau Vietnam, chiar și acești turiști preferă variantele organizate, deoarece adesea se simt copleșiți de volumul de informații și recomandări contradictorii din mediul online.

Generația Milenialilor (născuți între 1981 și 1996) percep călătoriile ca parte integrantă a stilului de viață. Aceștia preferă turismul experiențial, retreat-urile pentru reconectare, vacanțele tematice și caută un echilibru între itinerarii culturale clasice și rute mai puțin explorate. Personalizarea, sustenabilitatea și conținutul memorabil pentru social media sunt importante pentru ei.

Generația X (născuți între 1965 și 1980) optează pentru circuite culturale și vacanțe cu întreaga familie, deseori în formule multigeneraționale. Acești turiști preferă un ritm mai relaxat și servicii adaptate familiilor, precum resorturi cu activități pentru copii, ghidaj personalizat și experiențe educative, ușor de împărtășit între toate vârstele.

VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 11

„Un turist din Generația Z va opta, de cele mai multe ori, pentru o experiență dinamică: Tokyo vibrant, cartiere urbane creative, cafenele concept și trasee spontane. Un Milenial va prefera același Tokyo, dar cu accent pe arhitectură, muzee, piețe locale și gastronomie. Iar un călător din Generația X se va orienta către temple tradiționale, un ryokan liniștit și o experiență culturală profundă.”

Fiecare grup își dorește experiențe diferite, dar toți caută să simtă că vacanța le aparține. Astfel, este esențial să fim flexibili și atenți în modul de planificare a excursiei, susține Alina Deak.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *