Claudiu Năsui avertizează despre menținerea CFR Marfă sub tehnic, fără reforme reale

Darius Cojocaru
4 Citit minim
Claudiu Năsui avertizează: „CFR Marfă nu dispare, doar își schimbă numele. Nu se face nicio reformă”

După ce premierul Ilie Bolojan a afirmat recent că toate societățile publice neprofitabile vor fi închise, fostul ministru al Economiei, Claudiu Năsui (USR), susține că situația reală poate fi diferită.

Una dintre companiile aflate în această situație este și CFR Marfă. Premierul Bolojan a menționat această societate ca fiind nerentabilă, sugerând închiderea sa.

„În societățile unde sunt pierderi cronice, iar pasivul depășește considerabil activele, să se finalizeze procedurile de lichidare. Aceste entități, care reprezintă o gaură neagră, nu mai trebuie să funcționeze. Societățile de stat trebuie să fie lichidate, iar în aceste zile lucrăm la stabilirea listei. Săptămâna viitoare, se va face publică lista cu societățile vizate pentru etapă inițială de eliminare. (…) CFR Marfă este una dintre aceste companii”, a declarat recent Bolojan.

Fostul ministru Claudiu Năsui afirmă, luni, pe Facebook, că în realitate nu va avea loc o reformă autentică în această societate, ci doar o schimbare de denumire.

„CFR Marfă nu va dispărea, doar își va schimba denumirea.”

Ne-am bucurat că, în sfârșit, România scapă de reminiscențe comuniste. O pierdere în minus. Din păcate, nu este așa.

Guvernul transferă activele, angajații și activitatea CFR Marfă de la o companie de stat la alta, mai precis de la o societate publică la alta.

Nu se implementează nicio reformă reală. Se redenumește doar o societate de stat și se șterg datoriile (din fondurile publice). Exact aceeași metodă ca până acum. Ce va face noua companie de stat? Exact ce a făcut și vechea societate.

Năsui acuză premierul că intenționează să folosească o „strategie veche”, similară celei utilizate pentru Radet, care a devenit Termoenergetica.

„CFR Marfă a generat pierderi atât de mari, încât este sufocată de datorii. Așa că, în loc să oprească pierderile din fonduri publice, politicienii propun crearea unei noi entități, CFR Marfă 2, o societate de stat care va funcționa ca și precedentul, doar cu un nou nume. Cu toate acestea, promisiunea este că așa se va întrerupe serpentul pierderilor. Este doar o schimbare de denumire.”

În realitate, metodele sunt aceleași, doar actorii s-au schimbat.

Astfel de scheme au fost aplicate de mai multe ori. Rezultatul a fost întotdeauna același. De exemplu, în București, societatea Radet a fost închisă iar activitatea transferată la Termoenergetica. A fost oare diferit? Absolut deloc. Funcționează la fel, iar schimbarea nu s-a produs”, mai scrie Năsui.

Potrivit opiniei lui Claudiu Năsui, CFR Marfă va deveni „Carpatica Feroviar”, o societate care va beneficia de fonduri de la bugetul de stat.

„De la CFR Marfă, schimbarea de denumire în „Carpatica Feroviar” e singura măsură echivalentă.”

Unde aveau datorii? Majoritatea datorim statului și altor companii de stat, fiind susținută opac din fondurile publice.

De unde va fi finanțată noua societate? De la buget, desigur. La fel ca și până acum, fondurile sunt provenite din taxe și impozite, administrate de către politicienii care cresc continuu cheltuielile publice. Aceștia nu folosesc propriile fonduri, ci pe cele ale contribuabililor.

Campaniile de imagine, promovarea și propaganda nu substituie o reformă reală.

Privind cifrele, însă, realitatea este diferită: continuă aceeași situație, fără reforme reale, cu taxe în creștere, salarii diminuate și prețuri în urcare, subliniază fostul politician.

RECOMANDAREA AUTORULUI:

Bolojan avertizează societățile în datorii către stat cu lichidarea: „CFR Marfă este una dintre ele”.

Societățile și companiile din țara noastră se confruntă tot mai frecvent cu probleme financiare, fiind înregistrate numeroase cazuri de insolvență în sectorul privat.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *