„Situații complicate: Nu relații, ci combinații” este o nouă comedie românească care explorează zonele delicate ale relațiilor moderne – acele legături ambigue, neclare, care nu sunt nici relații clasice, nici simple aventuri. Acest termen, devenit viral online, definește perfect această zonă gri în care se regăsesc mulți tineri contemporani. Ștefan Iancu, unul dintre actorii talentați ai noii generații, a discutat pentru publicul [numele publicației] despre aspectele care ar putea stârni reacții diverse. „În viața de zi cu zi, oamenii folosesc uneori limbaj mai colorat”, explică actorul motivul pentru care filmul include un limbaj direct.
- Filmulețul „Situații complicate: Nu relații, ci combinații” a debutat în cinematografe pe 19 septembrie.
- Ștefan Iancu este cunoscut mai ales pentru rolurile dramatice, nu pentru comedii. Actorul a jucat în „Un pas în urma serafimilor”, un film premiat cu numeroase distincții în 2018.
Un aspect interesant al filmului „Situații complicate: Nu relații, ci combinații” este ironizarea fenomenului „manosferei” – un mediu online în care unii influenceri oferă consiliere despre masculinitate, promovând deseori stereotipuri negative și abordări artificiale ale stării de bărbat, o „confruntare plină de provocări dintre feminism și misoginie”, așa cum o prezintă producătorii.
Pe scurt, povestea urmărește trei prietene de aproximativ 28 de ani, hotărâte să găsească parteneri pentru o reuniune de zece ani de la terminarea liceului. Pe parcurs, acestea întâlnesc un tânăr cu principii tradiționaliste, care declanșează o serie de dezbateri complexe, o bătălie între feminism și misoginie.
În acest context, actorul tânăr Ștefan Iancu, care interpretează personajul Adi, a vorbit despre umorul direct al filmului, despre raportarea la generația sa și despre necesitatea unor povești moderne și autentice pentru publicul românesc.
„Este un film despre diverse tipuri de relații și despre modul în care acestea sunt puse la încercare”, a explicat Iancu într-un interviu. „De ceva timp nu mai jucăm în comedii de amploarea asta. Mi-a plăcut scenariul din start și mi-am simțit apropiat de personajul meu. Aș bea o cafea împreună cu el și cred că ne-am înțelege bine”, a mai spus acesta despre ce l-a atras la acest proiect.
„Majoritatea regizorilor mă distribuie în roluri mai sumbre”
Deși publicul îl asociaza cu roluri dramatice, Ștefan Iancu a simțit nevoia unei comedii: „Îmi plac comediile, deși m-am detașat de acest gen până acum. Probabil pentru că majoritatea regizorilor mă distribuie în roluri de băieți mai triști, gata oricând să plângă. Dar am simțit necesitatea unei comedii în parcursul meu și mă bucur că am lucrat cu echipa aceasta. Sper să mai fie și alte colaborări.”
Referitor la modul în care s-a integrat în rolul personajului, Iancu spune că nu crede în conceptul „pielii personajului”: „Un rol este despre înțelegerea textului și construirea lui împreună cu regizorul. Dacă ne înțelegem și suntem pe aceeași lungime de undă, cum am fost cu Letiția Roșculeț, regizoarea filmului, restul devine simplu.”
Subiectele abordate – întâlnirea, relațiile fragile și figura „coach-ului de masculinitate” – nu i se par deloc străine. „Este un subiect actual, prezent în jurul nostru.”
„Publicul are nevoie de autenticitate, nu de pudori”
Filmulețul nu se ferește de limbajul colorat, care ar putea supăra o parte din public. Actorul crede că asta face parte din autenticitate: „Publicul așteaptă povești autentice la filme. Dacă autenticitatea este însoțită de un limbaj mai puternic, dar real, consider că nu reprezintă o problemă. Aș prefera ca oamenii să fie mai direcți și să nu se mai ascundă după o anumită pudoare. Viața cotidiană este plină de cuvinte mai colorate. Dacă un spectator se simte jignit, oricum poate privi un desen animat.”
„Generația mea e implicată în această evoluție”
Filmul abordează direct intimitatea generației Z și a milenialilor.
„Consider că publicul-țintă ar fi generația mea, care este prinsă în această dinamică, dar filmul se adresează tuturor, dar umorul e mai potrivit pentru tineri.”
Unul dintre personajele principale, Alpha Max (interpretat de Matei Dima), este un „coach de masculinitate” care se referă la influența influencerilor. „Alpha Max este un personaj întâlnit frecvent în mediul online. Unii îl pot accepta, alții îl pot critica. Nu am întâlnit un asemenea personaj în mediul online, dar sunt convins că există un astfel de model, undeva în rețelele de socializare. Filmul e util pentru a pune sub semnul întrebării aceste modele.”
„Tinerii preferă ceea ce este ușor accesibil, fără riscuri”
Filmul are un trailer cu un limbaj mai colorat. „Sper să vină cât mai mulți oameni să se amuze.” „Etichetarea cu limita de vârstă ar putea atrage un public mai tânăr.”
„Situații complicate” vorbește despre concesii și despre relațiile flexibile. Actorul crede că generația actuală preferă confortul. „Cred că se concentrează pe ce este ușor accesibil, fără să riște prea mult. Dacă ar putea să nu se deplaseze, ar prefera asta. Nu sunt serios, dar este o parte din dinamica vârstei în care experimentează.”
Despre ideea că filmul este o oglindă a unei generații, Iancu se declară rezervat. „Nu sunt în poziția de a mă pronunța. Filmul urmărește doar un aspect, nu imaginea completă.”
„Publicul românesc s-a întors la cinema”
Actorul discută despre locul filmului în cinematografia comercială românească. „În peisajul filmelor românești, este nevoie de diverse povești pentru toate categoriile de public. Succesul filmelor comerciale a reînviat interesul publicului românesc pentru cinema. Aceasta este una dintre cele mai mari realizări.”
O țintă esențială pentru producători este depășirea succeselor anterioare, nu doar în termeni cantitativi, ci și calitativi. „Publicul așteaptă povești bune, actuale și realiste.”