Comenzile globale de smartphone-uri au crescut cu 4% în trimestrul al III-lea din 2025, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior, conform estimărilor preliminare ale Counterpoint Research.
În timp ce piețele dezvoltate precum America de Nord și Europa au înregistrat scăderi în trimestrul respectiv, piețe precum India, Orientul Mijlociu și Africa (MEA), Japonia și anumite regiuni din Asia-Pacific (APAC) au avut o creștere semnificativă, susținând livrările globale totale.
„Solicitarea pentru modele premium pe piețele dezvoltate a rămas robustă, în timp ce dispozitivele 5G accesibile au câștigat teren în regiuni precum India, părți din APAC și MEA. Totodată, scăderea ritmului de creștere din China, cauzată de lichidarea stocurilor, și încrederea redusă a consumatorilor din America Latină au menținut o creștere moderată. Japonia a menținut impulsul, înregistrând o creștere de 15% comparativ cu anul anterior, datorită cererii constante pentru iPhone 16 și iPhone 16e. Modelele premium Galaxy S25 de la Samsung au obținut, de asemenea, o prezență puternică pe piață.
MEA a avut o creștere impresionantă a livrărilor, de 14% față de anul precedent, susținută de performanța slabă a Samsung și Xiaomi, în timp ce Apple a condus segmentul premium. Creșterea a fost influențată de portofoliile extinse de produse de segment mediu, de cererea pentru revenirea la școală și de acumularea de stocuri pentru perioada sărbătorilor.
Shilpi Jain, Analist Senior Counterpoint Research
Care au fost cele mai populare smartphone-uri?
Samsung a deținut prima poziție pe piață cu o cotă de 19% din totalul livrărilor. Seriile Galaxy A, inclusiv modelele recente A17 și A07, au contribuit la creșterea popularității mărcii, în timp ce Galaxy Z Fold7 a avut rezultate pozitive.
„Samsung continuă să domine piața cu o cotă de 19% a livrărilor în trimestrul al III-lea din 2025 și o creștere de 6% față de anul anterior. Performanța a fost impulsionată în principal de gama Galaxy A. Recent lansatul Galaxy Z Fold7 a avut rezultate bune, datorită cererii din partea utilizatorilor avansați, promoțiilor agresive din partea operatorilor și interesului constant pentru telefonul pliabil”.
Kamal Singh, Analist de cercetare
Livrările globale ale Apple au crescut cu 9% în T3 2025, față de aceeași perioadă din anul precedent, fiind cea mai rapidă creștere în rândul primelor cinci mărci. Producătorii de echipamente origacare au avut creșteri semnificative în Japonia, China, Europa de Vest și anumite zone din APAC. Noua gamă iPhone 17 a fost bine primită pe piață, înregistrând pre-rezerve record în toate regiunile.
Xiaomi a păstrat locul trei, având o cotă de livrare de 14% și o creștere de 2% față de anul anterior. Marca și-a consolidat poziția pe piețele din Asia de Sud-Est, MEA și America Latină, grație segmentelor de buget și mediu, susținută de parteneriatele cu operatorii, promoții și extinderea canalelor offline și online.
OPPO și vivo s-au plasat pe pozițiile a patra și respectiv a cincea pe piața globală a smartphone-urilor în timpul trimestrului. Creșterea OPPO a fost alimentată de performanța pe piețele din Asia de Sud-Est și MEA, datorită modelelor 5G accesibile, în timp ce sub-marca OnePlus a revenit pe piața din China și India.
De asemenea, vivo a câștigat cotă de piață în India și Asia de Sud-Est, extinzându-și prezența în MEA.
În afara celor cinci lideri, Google a raportat o creștere remarcabilă de 18% a livrărilor față de anul anterior. Seria Pixel 9 a avut rezultate bune, iar integrarea inteligenței artificiale și extinderea geografică contribuie și ele la avansul companiei.
Note: OPPO include OnePlus. Totalurile procentuale pot să nu totalizeze 100% din cauza rotunjirii.


