Croaziere: De la explorare la parcuri tematice private

Tudor Oana
4 Citit minim
Croazierele renunță la explorare: vacanțele pe mare se transformă în vizite la parcuri tematice private

Companiile de croaziere investesc în stațiuni private

Navele de croazieră traversează aproape toate colțurile lumii, de la Antarctica la Albania, de la Madagascar la Marea Mediterană. Ele reprezintă adesea cea mai simplă și accesibilă variantă pentru a vizita mai multe țări într-o singură călătorie. Totuși, spiritul explorator al croazierelor este subtil umbrit de stațiunile de plajă construite special, care nu sunt pe placul tuturor călătorilor tradiționali.

În ultimii ani, companiile de croazieră și-au direcționat atenția, investițiile și itinerariile către dezvoltări proprii pe uscat. Sunt implicate insule private cu facilități acvatice și stațiuni cu prețuri similare celor de pe navele lor. Companii mari din industrie, precum MSC Cruises, Carnival Corp și Royal Caribbean Group, dețin aproximativ 20 de porturi în Caraibe, un număr ce pare să crească constant.

Royal Caribbean anticipează lansarea a încă patru destinații până la începutul anului 2027: două în Mexic, una în Bahamas și una în Pacificul de Sud, pe insula Lelepa din Vanuatu. Până la deschiderea acestora, compania a anunțat, în luna mai, că 90% din croazierele sale în Caraibe vor include una dintre aceste destinații. În unele itinerarii, acestea vor constitui singurele porturi de escală.

Norwegian își extinde stațiunea privată și construiește un terminal pentru a putea găzdui mai mulți pasageri zilnic. Carnival și MSC acționează similar, construind noi locații în Bahamas. Aproape toate navele Carnival au programate croaziere către viitoarea stațiune Celebration Key a companiei, care se va deschide în iulie.

În mod asemănător, majoritatea croazierelor viitoare ale Norwegian și MSC în Caraibe includ opriri la insulele lor private.

Prioritizarea destinațiilor proprii

Această schimbare de focus către destinații proprii este o decizie logică pentru industrie. Aceste porturi se află deseori aproape de porturile de plecare ale navelor, facilitând economisirea resurselor de combustibil pentru companii. În plus, nu necesită colaborări cu terți, permițând companiilor să păstreze toate profiturile din servicii ca mâncare, băuturi și excursii.

Există, de asemenea, numeroase activități plătite pentru a atrage vizitatorii, cum ar fi 100 de dolari pentru intrarea în parcul acvatic CocoCay sau 1.000 de dolari pentru o vilă pe insula Great Stirrup Cay a Norwegian.

Multe dintre aceste stațiuni sunt accesibile doar cu nava sau sunt izolate de restul destinației (ca plaja Labadee din Haiti a Royal Caribbean). Acestea sunt, de asemenea, relativ mici, constante și convenabile, oferind o gamă largă de facilități pentru copii, ca iahturi, echipament de snorkeling. Dar dacă obiectivul este bifarea țărilor de pe lista de dorințe, e recomandabil să optați pentru alte forme de turism – sau cel puțin nu pentru un parc de distracții izolat.

Surse citate includ informații că, dacă aveți noroc, călătoria poate include opriri și în alte porturi din apropiere care nu sunt deținute de companii de croazieră. În caz contrar, se poate experimenta o vacanță formată exclusiv din excursii într-un parc tematic de pe plajă.

Experienţe personale, cum ar fi cea a unui reporter Business Insider, care a petrecut o săptămână pe o navă de croazieră de lux doar pentru adulți, ilustrează farmecul, dar și eventualele limitări ale acestui tip de concediu.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns