Noua procedură de obținere a cardului de transport și a abonamentului include completarea unui formular GDPR și indicarea unui punct de ridicare, disponibil în 3 zile lucrătoare. Cu toate acestea, călătorii întâmpină dificultăți legate de funcționarea defectuoasă a terminalelor de validare a biletelor din mijloacele de transport.
Probleme cu terminalul de validare
Mulți pasageri se confruntă cu dificultăți în validarea sau achiziționarea biletelor din cauza defecțiunilor aparatelor.
Un utilizator, Marian, a relatat pentru un site de știri: „În urmă cu câteva zile, în autobuzul 42, am încercat să cumpăr un bilet cu cardul. Terminalele din față și din mijloc nu funcționau, deci nu am mai încercat să ajung și în spate, din cauza aglomerației. Prefer să călătoresc fără bilet, decât să mă chinui în autobuz să îl validez.”
O altă pasageră, Valentina, a descris o situație asemănătoare: „Înțeleg importanța digitalizării, dar trebuie făcută corect. Călătoresc zilnic cu transportul în comun și des întâlnesc terminale nefuncționale. Călătorii îi anunță uneori conducătorul auto, dar acesta nu știe ce să facă. Eu am noroc că folosesc aplicația 24Pay și pot arăta biletul digital oricând. Am văzut o situație în care controlorul a reclamat o femeie, pentru că nu a putut să-și valideze călătoria. În cele din urmă, au lăsat-o în pace, deoarece nici nu funcționau aparatele.”
Reacția operatorului CTP Iași
Operatorul CTP Iași susține că sub 1% din terminalele de validare sunt nefuncționale, în contradicție cu experiențele relatate de pasageri.
Cristian Stoica, directorul general CTP Iași, a declarat: „Există o perioadă de acomodare de 30 de zile. Conform statisticilor noastre, procentul de aparate nefuncționale este sub 1%. Vom solicita firmelor de mentenanță să intensifice activitatea pentru reducerea incidentelor.”
Începând din data de 1 februarie 2025, prețul unei călătorii va crește de la 3,5 lei la 4 lei. Această majorare, în combinație cu problemele tehnice, contribuie la nemulțumirea pasagerilor.
Responsabilitatea pentru întreținerea terminalelor
Conducătorii auto nu sunt responsabili de întreținerea terminalelor de validare. Vehiculele sunt inspectate de personalul din depozit înainte de a fi puse în circulație.
Unii călători utilizează aplicații mobile ca alternativă la aparatele de validare defecte. Aceste aplicații permit achiziționarea și prezentarea biletelor digital.
CTP Iași a anunțat că va intensifica verificarea terminalelor pentru reducerea incidentelor. Rămâne de văzut modul în care aceste măsuri vor fi implementate și eficiența lor în rezolvarea problemelor.


