Decizie a Comisiei Europene privind mașinile noi cu ardere internă din 2035 și propunere de reducere cu 90% a emisiilor de CO2

Ionescu Stefan
4 Citit minim
Comisia Europeană, decizie cu privire la mașinile noi cu ardere internă din 2035. Propunere alternativă pentru o reducere cu 90% a emisiilor de CO2

O veste importantă pentru conducători auto. Reprezentanții European Commission intenționează să renunțe la planurile de a interzice autovehiculele noi cu motoare cu ardere internă începând din 2035. Această inițiativă urmează să fie discutată în curând de către oficialii CE. În plus, vor fi propuse alternative, susține Manfred Weber, liderul PPE, cel mai mare partid politic din Parlamentul European.

Știri recente dinspre Comisia Europeană indică faptul că Manfred Weber, președintele PPE, cel mai influent partid din Parlamentul European, a indicat posibilitatea unei propuneri alternative pentru reducerea cu 90% a emisiilor de dioxid de carbon, în contextul în care s-ar renunța la planul de a deturna interzicerea definitivă a autovehiculelor noi cu motoare clasice.

Pentru Germania, această schimbare ar reprezenta un câștig considerabil, având în vedere presiunile făcute pentru a proteja producătorii auto locali. Reamintim că Germania a făcut lobby intens la Bruxelles, afirmând că face față unei concurențe puternice din partea Chinei.

Posibilitatea retragerii interdicției

Decizia de implementare ar fi trebuit să intre în vigoare din 2035. O astfel de interdicție, ce ar fi fost suspendată, reprezenta o parte importantă a strategiei UE de decarbonizare a continentului și de promovare a vehiculelor electrice.

Noile propuneri vor fi prezentate pe data de 16 decembrie 2025. Deși nu s-au oferit detalii suplimentare, Manfred Weber, liderul PPE, a afirmat că reducerea emisiilor de CO2 cu 90% va rămâne o țintă obligatorie pentru producătorii auto.

„De asemenea, nu va exista o țintă de 100% până în 2040”, a comunicat politicianul pentru publicația Bild.de.

Reducerea cu 90% a emisiilor de dioxid de carbon va fi obligatorie / foto: Shutterstock

De asemenea, declarații au fost aduse și de către cancelarului german Friedrich Merz, care a specificat că autovehiculele electrice rămân principalul drum spre neutralitatea carbonului. „Asta înseamnă deschiderea spre tehnologii noi. Acest lucru oferă industriei o siguranță crescută în planificare”, a spus cancelarul german.

Apar, de asemenea, declarații din partea comisarului pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, care a menționat pentru Handelsblatt: „Suntem deschiși la toate tehnologiile”.

„Scrisoarea cancelarului Merz a fost primită foarte bine. (…) Dorim să menținem obiectivele stabilite, dar trebuie să ținem cont de evoluțiile geopolitice actuale. Trebuie să ne asigurăm că nu ne punem în pericol competitivitatea, sprijinind, în același timp, industria europeană să își păstreze avansul tehnologic. De aceea, analizăm și posibilitatea consolidării lanțului valoric european al industriei auto – de exemplu, prin criterii de preferință specifice UE”, a adăugat comisarul.

Sectorul auto european se află acum în multiple tabere. Pentru a realiza reducerea emisiilor de CO2, vor fi necesare tehnologii bazate pe combustibili regenerabili („e-fuels”). Este vorba despre combustibili sintetici considerați „neutri” din punct de vedere al emisiilor de CO2, conform sursei Adevărul.ro.

Recomandări ale autorului:

  • Ce indică simbolul unui scut pe indicatorul rutier, întâlnit frecvent pe drumurile europene. Majoritatea șoferilor îl interpretează greșit
  • Cazurile în care conducerea cu permisul suspendat sau anulat poate duce la penalizări conform legii
  • Când poți fi amendat pentru zgomotul excesiv, evacuarea excesivă sau claxonarea de moment
  • Parteneriate strategice între Renault și Ford pentru lansarea a două modele de autovehicule electrice în Europa
  • Ce sancțiuni riscă șoferii care opresc mașinile pe zonele de oprire de urgență din fața magazinelor sau farmaciei

Sursă foto: Shutterstock – ilustrativ

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns