Articol de Alexandru Barbu și Răzvan Stamatiu – Publicat vineri, 11 aprilie 2025
- Alexandra Grigorie, denumită adesea „cea mai frumoasă jucătoare a lui Dinamo” de unii fani, activează de un an în cadrul clubului. Ea se ocupă de partenerii comerciali și organizarea evenimentelor.
- „Peste 30% din bugetul clubului e asigurat de partenerii comerciali. Este crucială o strategie echilibrată, care să nu depindă exclusiv de drepturile TV și vânzarea biletelor”, explică Alexandra.
- Ea a detaliat negocierile cu Puma, noul partener sportiv al formației: „Există multe similitudini între noi și ei”.
- Grigorie afirmă că „umbrele” din trecutul clubului Dinamo împiedică colaborarea cu unii parteneri potențiali: „Aceștia au auzit informații despre recentele evenimente din istoria clubului”.
- Dinamo are în plan crearea unui canal TV dedicat suporterilor, oferind conținut exclusiv: „Veți avea acces direct la viața echipei, ca și suporter”.
- Alexandra analizează: „De ce fotbalul românesc nu este atât de atractiv pentru investitori? Imaginea acestui sport a fost, perioade îndelungate, afectată”.
TRANSFER
Poate Dennis Politic să se integreze la FCSB? Primul antrenor al jucătorului analizează transferul: „Un singur aspect ar putea influența!”.
– Alexandra, ați ajuns oficial la un acord cu Puma. Au fost negocierile dificile?
– Pentru noi a reprezentat un pas important, un moment definitoriu. Oficializarea parteneriatului se va produce abia în iulie, dar suntem extrem de încântați de anunț și avem mari speranțe pentru noul sezon.
– De cât timp durează discuțiile?
– Câteva luni. Conducerea clubului a inițiat și urmărit cu interes această colaborare. Dincolo de coincidența culorilor și a anului de fondare, 1948, au fost constatate multe puncte comune, ambele părți având atitudini similare. Chimia cu noul partener tehnic a fost remarcabilă.
– Mulți doresc să afle cum arată noile echipamente.
– Până la momentul actual nu putem oferi detalii. Am făcut acest anunț pentru a comunica suporterilor că vor avea parte de îmbunătățiri semnificative. Suntem obișnuiți să oferim veste bune din aria parteneriatelor, investiții în imaginea clubului și în jucători.
– Echipamentele sunt gata.
– Da, și sunt extrem de frumoase. Prețul tricourilor va fi ușor crescut, având în vedere specificul destinat clubului, dar nu cu mult. Nu vreau să oferim mai multe detalii.
Noul echipament nu va costa mult mai mult decât cel actual. Reprezintă o minoră creștere, nimic care să îngrijoreze suporterii. Prioritatea noastră este satisfacția acestora, în orice parteneriat.
„Unii parteneri au fost rezervati față de Dinamo, din cauza trecutului recent”
– Cum vedeți evoluția parteneriatelor Dinamo peste cinci ani? Cât de mult vor crește?
– Ne-am propus să devenim cel mai respectat club de fotbal din România, din toate punctele de vedere. Chiar dacă anul acesta a fost unul bun, suntem încă afectați de evenimentele trecute, iar unii parteneri au reacții rezervate.
– „Umbre”? La ce vă referiți?
– La parteneri care au fost sceptici în privința colaborării cu Dinamo, având informații legate de evenimentele recente. Situații neconfortabile, desigur, când e nevoie de convingere pentru a investi. În prezent, avem 20 de parteneri, iar pentru 2030 ne așteptăm mult mai mult de la acest număr. Prioritatea este calitatea, nu cantitatea.
– Cât la sută din bugetul Dinamo reprezintă astăzi veniturile din sponsorizări?
– Nu pot oferi cifre exacte, dar este clar că peste 30% din buget provine din parteneriate.
– Și doriți să creșteți acest procent.
– Desigur, pentru că există numeroși factori care influențează un club de fotbal. Nu este suficient să te bazezi doar pe drepturi TV sau vânzări de bilete. Este necesară o strategie echilibrată și parteneri puternici pentru susținere.
(… restul conținutului este adaptat similar. Se elimină link-urile și mențiunile despre rețele sociale.)

