Pacienții internați în 2024 la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Spiridon” Iași au oferit feedback sincer despre serviciile medicale prin intermediul chestionarelor de satisfacție. Majoritatea pacienților s-au declarat foarte mulțumiți de serviciile acordate de medici și personalul medical.
În 2024, din totalul de 31.737 de pacienți spitalizați, 31.105 au primit chestionare de satisfacție prin SMS. Dintre aceștia, doar 4.194 (13,48%) au oferit feedback despre serviciile medicale.
Pacienții internați în 2024 la Spitalul „Sf. Spiridon” Iași au fost foarte mulțumiți de calitatea serviciilor medicale
Conform chestionarelor de satisfacție, 95,42% din respondenți au apreciat calitatea bună și foarte bună a serviciilor medicilor, 92,61% au apreciat profesionalismul asistenților medicali, și 74,89% pe cel al infirmierelor/îngrijitoarelor.
Atitudinea personalului medical față de pacienți a fost apreciată ca bună sau foarte bună de 92,99% din pacienți, o valoare similară cu cea din 2023 (92,18%). De asemenea, 93,85% dintre pacienții externați în 2024 au apreciat amabilitatea personalului la admitere ( ușor mai mare decât în 2023, 92,42%). Calitatea îngrijirilor postoperatorii A.T.I. a fost considerată bună sau foarte bună de 47,74% dintre pacienții externați, 43,82% nu au observat, 7,18% au preferat să nu răspundă și 1,26% au fost mai puțin mulțumiți.
Pacienții au apreciat modul de comunicare al personalului medical la Spitalul „Sf. Spiridon” Iași
Pacienții au fost mulțumiți de modul de comunicare și de claritatea informațiilor despre diagnostic, tratament și proceduri medicale.
Comunicarea eficientă cu personalul medical a fost apreciată de 93,37% din respondenți, o valoare ușor mai mare decât în 2023 (92,56%). 91,34% dintre pacienți au fost informați clar despre boală, tratament, riscuri și prognostic, puțin mai mare decât în 2023 (90,04%).
În timp ce majoritatea pacienților s-au declarat mulțumiți de serviciile medicale, doar 14,62% au fost foarte mulțumiți de condițiile de cazare.
Condițiile hoteliere au fost apreciate astfel: 14,62% foarte bine, 29,04% bine, 44,75% nu au observat/nu au beneficiat, iar 11,59% au avut impresii negative. Referitor la grupurile sanitare, 54,37% au fost mulțumiți; 5,05% mai puțin mulțumiți; 4,06% nu au răspuns iar 33,60% nu au observat. 56,75% dintre respondenți au fost mulțumiți de lenjeria de pat; 5,05% mai puțin mulțumiți; 4,60% nu au dorit să răspundă iar 33,60% nu au observat.
Experiențe legate de mită
Doar 2,81% din pacienți au raportat plata de mită pentru servicii medicale mai bune.
În privința condiționării ajutorului medical, 66,79% din pacienți au răspuns negativ, 27,18% pozitiv, și 6,03% nu au răspuns. 4,08% dintre pacienții externați au considerat că a fost necesară o recompensă pentru un ajutor mai bun, 2,81% nu au răspuns și 93,11% nu au simțit această necesitate.
Majoritatea pacienților (83,36%) ar recomanda spitalul unei persoane apropiate.
84,20% dintre pacienți s-ar întoarce la spital pentru servicii medicale. 83,36% dintre pacienți ar recomanda spitalul unei persoane apropiate; un procent mai mare decât în 2023 (80,67%).