Articol de Remus Dinu – Publicat vineri, 11 iulie 2025
Alexandru Fieraru, specialist în imagine pentru cluburi din România, are 32 de ani și activează într-o eră unde comunicarea directă și prezența activă online au devenit fundamentale.
Pentru o perspectivă clară despre activitatea unui specialist în marketing sportiv din 2025, Gazeta l-a abordat pe Alexandru Fieraru, colaborator FC Argeș de trei ani. În contextul concurenței intense, cum se diferențiază? Cum răspunde criticilor online? Și cum gestionează crizele care pot eclipsa performanța unei întregi campanii?
Alexandru Fieraru, specialistul în imagine al clubului FC Argeș
FC ARGEȘ
FC Argeș, înapoi pe teren » Totul despre nou-promovata în Liga 1: lot, transferuri, program, valoare și planurile lui Bogdan Andone
„Am închis cercul deschis după meciul cu Dinamo”. Noi echipamente: „Nu există produs pe placul tuturor”
– Alex, ne apropiem de debutul sezonului. Care sunt noutățile la FC Argeș?
– Salut! După cum s-a reflectat în postările noastre, echipa s-a întărit cu sportivi experimentați, care contribuie semnificativ la forța colectivului. Clubul s-a consolidat, astfel că sunt optimist în privința performanțelor din acest an. Am elaborat abordări creative noi de comunicare, pentru a îmbunătăți calitatea conținutului oferit.
– Pregătirea pentru debutul cu Rapid? Același stadion, bătălia pentru promovare cu Dinamo.
– Nu pot anticipa reacțiile fanilor, dar sunt convins că atmosfera va fi remarcabilă. Rezultatul pozitiv din confruntarea cu Reșița și promovarea matematică obținută din meciul cu Mioveni au închis ciclul început în duelul cu Dinamo. Am trecut peste momentele neplăcute și ne concentrăm pe aspectele pozitive ale viitorului sezon.
– Lansarea noilor tricouri a stârnit reacții variate. Povestește-ne despre alegerea designului.
– Majoritatea feedback-urilor au fost pozitive, ceea ce ne bucură. Analizând tendințele consumatorilor, înțelegem că nu există un produs universal pe placul tuturor. Am urmarit să realizăm un model semnificativ. Promovare, trofee, toate au contribuit la această alegere care sperăm că va inspira și alte proiectari în anii ce vor urma.
– În clipul de prezentare au apărut Yanis Pîrvu și Tudose, dar și Rober Sierra. De ce nu a fost prezentat Oancea?
– Clipul a avut un succes remarcabil. Continuăm tradiția excelenței în prezentarea echipamentului fotbalistic românesc. Toți jucătorii noi, indiferent de origine sau vechime, fac parte din „Familia Vulturilor,” grup informal alcătuit de club. Rober, ca ceilalți membri, s-a integrat rapid și a fost inclus in prezentare, un semn al unității echipei.
„Pe social media, suntem printre primele 6-8 echipe din România”
– Prețul biletelor pentru partida cu Rapid a stârnit controverse. Cum a fost stabilit acest preț?
– Prețurile biletelor și abonamentelor au fost stabilite pe baza unei strategii complexe de ticketing. Factorii considerati au fost prețurile practicate de alte cluburi din Liga 1, dar și costurile organizării jocurilor. Promovarea în Liga 1 a condus la creșteri de cheltuieli, inclusiv chirie, securitate, asistență medicală și logistică. Incurajează-i pe suporteri să își achiziționeze abonament. Este o oportunitate excelentă de a urmări toate meciurile de acasă la un preț atractiv.
– Obiectivul principal este menținerea în prima ligă. Care este poziționarea pe social media a FC Argeș? Vor ajunge în play-off?
– Calitatea conținutului online a fost menținută și dezvoltată. De când am intrat de la funcții în toamna anului 2022, ne situăm printre primele 6-8 cluburi din România ca imagine online. Inovarea și diferențierea au fost priorități pentru a atrage suporteri implicați, dar de asemenea, pentru a obține atenția presei sportive din România și a Federației Române de Fotbal pentru implicarea pe proiecte și conferințe dedicată comunicării în fotbal.
26.000 de urmăritori posedă FC Argeș pe pagina oficială de Facebook
Despre gafa cu Nicușor Dan: „Am încercat să gestionăm criza în mod responsabil”
– Ați organizat un curs de social media în cantonament. A fost reacția la imaginile viralizate din ziua alegerilor prezidențiale subiectul?
– Alături de agenția de comunicare Assist Agency, am promovat comunicarea sportivilor și a cluburilor. Seminarul a abordat importanța comunicării, greșeli comune, regulamente online, gestionarea crizei, relații cu presa și personal branding, și a fost susținut de Cristian Mitrache, ofițerul de presă al clubului. Toți participanții au apreciat abilitatea și oportunitatea acestui curs.
– Gestionarea crizei de comunicare a fost complexă. Cum ați reacționat?
– Gestionarea unor astfel de situații solicită o reacție promptă. M-am dovedit o persoană capabilă să gestionez stresul în situații tensionate. Bucuria promovării a fost urmată de un incident surprinzător. M-am concentrat pe o gestionare responsabilă, bazată pe comunicare eficace. Reacțiile jucătorilor implicați au contribuit la un progres pozitiv în comunitate. Sper să evităm în viitor astfel de situații tensionate.
„Inter Milano a adoptat un format similar”
– Postările interactive de la FC Argeș sunt bine primite. Cum ați generat aceste idei?
– Colegul meu, Andrei Otineanu, este creierul din spatele acestor prezentari. Prima prezentare spectaculoasă a fost cea a lui Zorhan Bassong. În timp, echipa a apreciat rezultatele pozitive, astfel că ne-am bucurat de mai multă libertate creativă. Aceste postări noi, care au căpătat o audiență globală, au demonstrat succesul abordării noastre. Transferul internaționalului canadian Tajon Buchanan de la Inter Milano a avut parte de o prezentare similară, demonstrând eficienta abordării.
Zorhan Bassong, transferat în 2023, a benefeciat de o prezentare inedită
– Care alte cluburi din Liga 1 v-au impresionat prin imaginea pe social media?
– În timpul carierei mele la FC Argeș am căutat să mă conectez cu alți specialiști în comunicare din Ligă. Mă identific cu stilul de comunicare a UTA-ei, echipa care deține o tradiție solidă și un public exigent. De asemenea, m-au impresionat abordările Universității Cluj, CFR-ului Cluj, Politehnicii Timișoara, Rapidului și Dinamoviei.
– De ce susții o echipă din provincie, tu fiind bucureștean?
– Familia mea are rădăcini în Golești, sat situat lângă Pitești. Din tinerețe îmi amintesc vacanțele petrecute la bunici. Prietenia cu jucători FC Argeș de la începutul anilor 2000 m-a apropiat și mai mult de echipă. Când Dobrin a părăsit clubul, am simțit o mare pierdere. Acolo, ne-am format o identitate comună care ne-a legat. Știu că mulți colegi de generație au susținut cluburi din București. Preferința mea s-a îndreptat către FC Argeș, devenind un susținător pasionat.