Hidroelectrica: Bugetul de publicitate pentru energia electrică în următorii 3 ani

Nistor Florin
3 Citit minim
Campanie majoră de publicitate: Câți bani pune la bătaie Hidroelectrica pentru a-și promova ofertele de energie electrică în următorii 3 ani – HotNews.ro

Plafonarea prețurilor la energie. Ilustrație: Ion Mateș / Hotnews. Imagine: Dreamstime, Shutterstock

Cel mai mare producător de energie electrică din țară, Hidroelectrica, cu cele mai mici prețuri după liberalizarea pieței, dorește o campanie extinsă de comunicare. Societatea a lansat o licitație pentru un contract pe trei ani, cu o valoare estimată de aproximativ 3 milioane de euro.

„Scopul este să dezvolte o strategie de informare publică pentru a-și mări notorietatea și a prezenta serviciile către clienți actuali și potențiali. Contractul se concentrează pe consolidarea imaginii companiei, axându-se pe promovarea produselor, serviciilor și facilităților pe piața de furnizare a energiei electrice”, se arată în anunțul de licitație.

Durata contractului va fi de 36 de luni, iar valoarea totală estimată este de peste 14,8 milioane de lei.

Contractul va include:

1) Cercetare de piață și grupuri de discuții;

2) Elaborarea conceptului campaniei de comunicare la nivel național;

3) Crearea și difuzarea de reclame TV, reclame radio, conform planului aprobat de Hidroelectrica;

4) Realizarea de materiale promoționale;

5) Organizarea și promovarea de conferințe;

6) Campanii outdoor;

7) Campanii de social media și administrare a canalelor online;

8) Realizarea de emisiuni podcast;

9) Comunicare online și colaborări media;

10) Raport lunar al activităților desfășurate;

11) Analiza rezultatelor campaniei, evaluând impactul campaniilor TV, outdoor și social media;

12) Dezvoltarea conceptului de rebranding: manual de brand, identitate vizuală, materiale promoționale (design grafic: șabloane PowerPoint, cărți de vizită, semnătură electronică, website).

Data limită pentru depunerea ofertelor este 1 septembrie 2025, data la care va avea loc și deschiderea ofertelor.

Cele mai bune oferte de energie electrică după liberalizare

După liberalizarea pieței de energie electrică de la 1 iulie, concurența între furnizorii de energie electrică s-a intensificat, determinând reduceri de prețuri pentru noile contracte.

Piața energiei electrice a fost total liberalizată la 1 iulie 2025. Înainte de această dată, consumatorii cu consum mic plăteau maxim 0,68 lei/kWh, cei cu consum mediu – 0,8 lei/kWh, iar cei cu consum mare – 1,3 lei/kWh.

La liberalizare, prețul Hidroelectrica (1,04 lei/kWh) a fost mult sub cel al altor furnizori tradiționali (1,5 lei/kWh). Ulterior, marii furnizori tradiționali au diminuat ușor prețurile.

Conform datelor comparatoarelor de prețuri, furnizorii au redus prețurile:

  • PPC: de la 1,55 lei/kWh la 1,43 lei/kWh
  • Electrica Furnizare: de la 1,50 lei/kWh la 1,42 lei/kWh
  • E.ON: de la 1,50 lei/kWh la 1,44 lei/kWh
  • Engie România: de la 1,44 lei/kWh la 1,41 lei/kWh
  • Premier Energy: 1,5 lei/kWh

Nova Power & Gas, a doua companie ca prețuri competitive după Hidroelectrica, a redus prețul la 1,27 lei/kWh (de la 1,30 lei/kWh).

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *