Majorarea tarifelor va fi influențată de creșterea costurilor pentru aprovizionare, utilități și salarii în hotelurile și pensiunile din 2026, conform ultimelor estimări ale Travel Planner.
Românii preferă destinațiile din Bulgaria pentru vacanța de vară, optând pentru stațiuni precum Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach și Constantin și Elena. În ultimii doi ani, interesul pentru Sveti Vlas a crescut datorită hotelurilor noi și de lux, scrie Agerpres.
Tarifele pentru o săptămână la mare în Bulgaria în vara anului 2026 variază între 170 și 1.100 de euro de persoană. Astfel, o vacanță de șapte nopți la un hotel de top (clasificat cu 5 stele) în Bulgaria, la începutul lunii iulie 2026, costă între 550 și 1.100 de euro de persoană, în funcție de opțiunea de cazare aleasă (mic dejun, demipensiune sau all inclusive), în timp ce la un hotel superior (4-5 stele) prețurile variază între 440 și 1.000 de euro de persoană, conform datelor platformei.
O săptămână la un hotel de clasă medie (în general 4 stele) costă între 250 și 1.000 de euro, iar la un hotel de categorie accesibilă (3-4 stele) prețurile pornesc de la 170 și ajung până la 700 de euro.
„Pentru sezonul următor, am observat deja, din toamnă, o majorare de 5-10%, iar în primăvară este posibil să apară creșteri similare. Unele hoteluri ar putea majora tarifele de două ori. Dacă se vor înregistra două majorări, prevalează o creștere medie de 7-15% pentru anul următor. Totodată, anumite unități hoteliere pot decide să nu majoreze tarifele în primăvară – fiecare hotel își va ajusta prețurile în funcție de inflație, așteptări și strategii. Mulți specialiști anticipează că prețurile vor crește din cauza costurilor pentru alimente, utilități și forță de muncă, influențând astfel și tarifele finale. De aceea, recomandăm turiștilor să beneficieze de pachetele de early booking pentru a evita o eventuală creștere a tarifelor în primăvară și pentru a avea acces la o ofertă diversificată”, a declarat Sebastian Constantinescu, fondator și CEO al Travel Planner, citat în comunicatul operatorului turistic.
În perioada mai-octombrie 2025, Bulgaria a înregistrat aproximativ 2,5 milioane de vizitatori din Uniunea Europeană, românii reprezentând 31% dintre aceștia, conform datelor Institutului Național de Statistică din Bulgaria. De asemenea, în august, românii au constituit aproape 43% (aproximativ 360.000 persoane) dintre turiștii proveniți din UE care au vizitat Bulgaria, fiind luna cu cel mai mare flux de turiști străini (aproximativ 845.000). Astfel, românii ocupă primul loc în topul vizitatorilor în Bulgaria, urmându-i turists din Germania, Polonia, Grecia și Cehia, în funcție de sezon.
„Aproximativ 80-85% dintre turiști preferă stațiunile de litoral, restul vizitând Sofia, regiunea Veliko Târnovo sau stațiunile montane. Considerăm că perioada de early booking – între noiembrie și februarie – este cea mai favorabilă pentru rezervări, deoarece permite alegerea hotelului preferat și obținerea unui tarif mai redus. În această perioadă, hotelurile oferă reduceri, iar cele de calitate se rezervă rapid. Se estimează că în 2026, datorită situației economice, românii vor considera Bulgaria cea mai atractivă destinație europeană, preferând-o în fața țărilor precum Grecia și Turcia”, a adăugat Constantinescu.
Travel Planner este o companie și platformă online de turism înființată în 2007, care a înregistrat vânzări de 30 de milioane de euro în 2024, estimând venituri similare și pentru anul curent. Compania oferă pachete turistice în Bulgaria, Grecia și Turcia, fiind specializată pe destinația Bulgaria, având peste 500.000 de clienți pentru sejururi în această țară în cei 18 ani de activitate.


