Insula Iubirii: Analiză psihologică Ella și Teo – Ce dezvăluie comportamentul lor

Nistor Florin
6 Citit minim
Scenele dintre Ella și Teo de la Insula Iubirii, analizate de un psiholog. Ce transmite comportamentul lor | EXCLUSIV

Ella Vișan și Teo Costache au fost protagonistele unor scene intime, unele filmate în baia vilei în care s-au aflat. Reacția spectatorilor emisiunii de la o televiziune națională a fost împărțită: unii consideră că întâmplările dintre concurentă și persoana atrăgătoare masculin sunt prefabricate, în timp ce alții cred că au fost reale.

O publicație a dorit să afle perspectiva experților în limbaj corporal asupra evenimentelor de pe Insula Iubirii 2025, discutând cu o psihologă licențiată cu o dublă specializare în psihologie educațională și psihologie clinică.

În primul rând, am vrut să aflăm ce semnale le-a transmis Ella Vișan lui Teo Costache, prin comportament și tonul vocii, momentul în care l-a invitat în baie. De asemenea, ne-am întrebat de ce nu și-au exprimat libertatea în alte zone ale vilei.

De asemenea, am întrebat specialistul dacă din comportamentul lor se poate deduce că aceștia erau conștienți de prezența camerelor și dacă scenele dintre ei par a fi premeditate, conform acuzațiilor unor spectatori.

Iată ce a declarat, exclusiv pentru publicație, psihologul licențiat:

„Încă din grădina vilei, unde a avut loc întâlnirea lor de 24 de ore, cei doi au manifestat gesturi intime, declarând că au cedat ispitei. Din perspectivă psihologică, afirmația verbală «am cedat ispitei» reprezintă o autodescriere și o justificare anticipată a comportamentului. Acest lucru poate fi un mecanism de reducere a autoincriminării: recunoașterea tentației scade tensiunea interioară. Totodată, este și un semnal direcționat către ceilalți: își asumă public acțiunea care contravine regulilor sau așteptărilor.

Specificul emisiunii obligă partenerii în situația respectivă să doarmă în aceeași cameră, cu un pat dublu și o canapea mai mică. Ella și Teo sunt conștienți de camerele de luat vederi din dormitor, la fel ca și cele de la vila de pe insulă.

Îmbrăcămintea concurentei, fie că vorbim de pijama, – o salopetă cu mânecă lungă, închisă până la gât, simplă și neagră, sugerează o lipsă de dorință de a fi provocatoare.

Întregul comportament al Ellei exprimă maturitate și adaptare la structura emisiunii, fără a căuta proactiv provocări. Astfel, ea se asigură că imaginile transmise logodnicului nu sunt compromițătoare. Cu toate acestea, ulterior, decide să se deplaseze în baie! Este important de menționat că, în alte episoade, în băi nu sunt cameră. Aici, însă, zona chiuvetelor, toaletelor și dușului este supravegheată.

Protagonista pare să se confrunte cu o luptă interioară pentru scurt timp, deplasându-se prin baie și cântărind decizia de a-l chema pe Teo. De exemplu, postură hotărâtă a corpului, mână pe șold și bărbia ridicată, indică asumarea și conștientizarea urmărilor. Ella îl cheamă pe Teo în baie folosind un ton clar, calm, vorbind tare și conștientă de microfoane, cerându-i să vină și să o ajute cu ceva. Tonul normal, aparent neutru, «Teo, vino să mă ajuți cu ceva», este un pretext verbal.

În astfel de contexte, tonul vocii și contactul vizual transmit mult mai mult decât cuvintele: un ton calm și constant indică siguranță și intenție clară, iar deplasarea corpului spre baie, fără ezitare, conduce acțiunea și arată fermitate.

Astfel, protagonista se asigură că imaginea sa transmisă nu lasă loc de interpretare suspectă. Pozițiile ei transmit o atitudine de seriozitate, asumată, și conformă cu rolul de logodnică serioasă, aflată în pregătirea nunții programate pentru luna septembrie.

Ce înseamnă chemarea într-un spațiu privat:

  • Alegerea unui loc privat (baie, cameră izolată, etc.) transmite dorința de control și confidențialitate.
  • Semnale nonverbale: înclinare ușoară, gest de invitație sau contact vizual, pași înainte.
  • Interpretare psihologică: persoana dorește un context sigur pentru intimitate.

După ce Teo a intrat în baie, comportamentul Ellei a fost diferit. Conștientă că nu poate comunica verbal, alege modalități nonverbale pentru a-și exprima dorințele și consimțământul. Faptul că Ella a ales să aibă relații intime cu ispita o caracterizează cu un comportament liber, relaxat, senzual, experimentându-și dorințele și renunțând la inhibiții.

Ella transmite intențiile ei prin atingeri și gesturi sugestive, conștienți de microfoane. Teo îi îndeplinește fantezia exprimată anticipat.

„Spectatorii interpretează scene prin prisma propriilor norme” – afirmă expertul

Intensitatea dată de interzis, de ilicit și miza ridicată, determină percepția scenelor ca pe un spectacol, generând acuzații de falsitate. Spectatorii interpretează evenimentele prin prisma propriilor lor norme, neconsiderând impactul emisiunii și provocările ei.

Lipsa detaliilor explicite, dată de prezența microfoanelor, impune un limbaj corporal clar: gesturi, priviri, apropiere… În psihologie, acest aspect se numește «subtext comportamental»: mesajul real se află în gesturi.

Din punct de vedere psihologic, combinând recunoașterea verbală a ispitei cu alegerea unui spațiu intim, precum și expresia nonverbală, putem observa intenție, asumere și planificare parțială, chiar dacă justificate prin impuls.

Din perspectiva limbajului corporal, persoana care cheamă poate avea pași orientați spre cealaltă persoană, gesturi ușor deschise și contact vizual intens. Psihologic, aceasta indică dorința de a stabili un cadru sigur și de a transmite o intenție clară de apropiere.

A doua zi, Ella și-a păstrat atitudinea rezervată față de Teo, fără a-și asuma evenimentele din baie. Acest lucru sugerează lipsei de conștientizare a faptului că întâlnirea lor s-a filmat.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *