Întârzieri la 7 autostrăzi din România: CNAIR acuză constructorii

Nistor Florin
4 Citit minim
Întârzieri la șapte autostrăzi din România. CNAIR dă vina pe constructori

Dezvoltarea rețelei de drumuri rapide din România este intensă, în special datorită finanțării prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și programelor europene.

Cu toate acestea, există și proiecte care înregistrează întârzieri semnificative.

Unde sunt problemele

Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările se desfășoară cu întârziere la următoarele proiecte:

  • Lotul 3 din Autostrada A0 Sud, pe tronsonul Joița – Bragadiru;
  • Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 2: Boița-Cornetu;
  • Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 3: Cornetu-Tigveni;
  • Secțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș;
  • Autostrada Ploiești – Buzău: Lotul 2 Mizil – Pietroasele;
  • Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, secțiunea III Leghin – Târgu Neamț;
  • Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Ciuc și intersecția cu Autostrada A3.

Cine sunt întârziații

La aceste proiecte lucrează atât firme internaționale, cât și companii autohtone.

  • Lotul 3 Bragadiru – Joița (17,965 kilometri)
    Antreprenor: Asocierea Aktor – SC Euro Construct Trading 98 SRL;
  • Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 kilometri)
    Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;
  • Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,40 kilometri)
    Antreprenor: Asocierea Webuild SPA – Trancrad SRL;
  • Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 kilometri)
    Antreprenor: Construcții Erbașu SA;
  • Lotul 2 Mizil – Pietroasele (28,35 kilometri)
    Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC;
  • Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 kilometri )
    Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade;
  • Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Ciuc (24,4 kilometri)
    Antreprenor: Nurol Insaat VE Ticaret A.S. (Turcia).

Imagine 1

Centura București, amânări repetate

Autostrada Bucureștiului, varianta sud, trebuia finalizată până la sfârșitul anului 2023, dar noul termen este 3 iulie 2025.

CNAIR susține că executorul nu respecta termenele, și nu demonstrează intenția de finalizare.

De asemenea, sunt semnalate întârzieri în relocarea unor utilități.

Imagine 2

În cazul unor lucrări, întârzierile sunt cauzate de necesitatea obținerii unor avize și aprobări, precum și de condițiile specifice ale terenului.

Imagine 3

Penalizări pentru întârzieri

CNAIR a solicitat penalizări de 5 milioane de lei, dintre care o parte au fost deja recuperate.

Sunt solicitate și alte penalizări pentru fiecare zi de întârziere.

Autostrada Transivania, întârzieri

Pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, există o întârziere semnificativă a proiectului, iar pentru aceasta se preconizează penalizări.

Erbașu asigură recuperarea întârzierilor

Compania susține că întârzierile din etapa de proiectare vor fi recuperate în faza de execuție.

Modificări la proiectul Autostrada Ploiești – Buzău

Modificările aduse proiectului tehnic sunt cauza întârzierilor de la acest proiect.

Executorul a solicitat prelungirea termenului.

Probleme cu autorizațiile pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț

Sunt înregistrate întârzieri la obținerea autorizațiilor de construcție pentru anumite secțiuni.

Impactul întârzierilor asupra fondurilor din PNRR

CNAIR declară că va lua toate măsurile necesare pentru ca finanțările din PNRR să nu fie afectate.

Acuzații din interiorul CNAIR

Surse din interiorul CNAIR afirmă că există presiuni din partea constructorilor pentru a nu se aplica penalități.

S-a ajuns la situații incorecte care afectează proiectul național.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *