Jucării pentru copii – cele mai căutate de părinți

Ionescu Stefan
4 Citit minim
Jucăria pe care părinții o caută cu disperare

Un fenomen recent, dar cu o istorie de aproape un deceniu, această jucărie ce îi fascinează pe copii, îndepărtându-i de ecrane, revine cu succes pe piață. În perioada 2016-2017, umplea curțile școlilor și aduna comunități de pasionați, iar acum este din nou atracția principală a adolescenților.

Părinții sunt încântați că tinerii nu mai sunt atât de absorbiți de telefoane și, deși prețurile sunt ridicate, sunt dispuși să plătească pentru distracția copiilor.

O nouă modă în curțile școlilor

În prezent, un număr tot mai mare de elevi își aduc kendama la școală, unde se desfășoară competiții în pauzele dintre ore. Pentru numeroși părinți, revenirea acestei mode este o veste bună, întrucât copiii își lasă telefoanele deoparte și se concentrează pe un joc ce stimulează răbdarea și coordonarea.

„Copiii sunt atât de fascinați de acest joc, încât pare principala lor preocupare după orele de școală”, remarcă părinții.

Cu toate acestea, apar provocări legate de disponibilitate. Multe ediții speciale și mărci preferate sunt epuizate, lipsind chiar și din magazinele online.

Un părinte a relatat surpriza de a descoperi că jucăria comandată nu era modelul dorit de copil, necesitând o căutare intensă pentru a găsi varianta potrivită.

În multe orașe se formează cozi la magazinele specializate care comercializează kendama, iar adolescenții sunt dispuși să parcurgă distanțe considerabile pentru a achiziționa modelul dorit. Un exemplu relevant este cel al a doi copii din Slatina care au călătorit cu trenul până la Craiova pentru a obține kendama.

Prețul unei kendama

Kendama nu este o jucărie accesibilă, iar modelele populare sunt evaluate la aproximativ 200 de lei. Opțiunile mai ieftine, comandate de pe platforme online, sunt rapid respinse de copii, datorită calității lor scăzute. „Vopseaua se descuamează, lemnul se fisurează”, sunt criticile mai frecvente ale părinților.

Modelele Krom POP Kendama și Sweets Kendamas continuă să fie cele mai căutate, într-o gamă variată de variante.

Odată cu revenirea modei, forumurile online dedicate acestui joc au reînviat. Acolo se pot găsi tutoriale, anunțuri de vânzare și chiar competiții între pasionați. Unii tineri și-au redescoperit jucăriile vechi, iar alții încearcă să valorifice oportunitățile de comercializare.

„Și fiul meu a scos-o din dulap, pentru că la școală se organizează concursuri”, spune o mamă. „Este doar o modă, dar sper să dureze cât mai mult. A meritat banii, măcar pentru că nu-i mai petrece timpul în telefon”, afirmă un tată.

Deși este cunoscută drept o jucărie tradițională japoneză, kendama își are originile în jocul francez Bilboquet, implicând prinderea unei bile de lemn într-un mâner prevăzut cu cupe și vârfuri. După multă practică, jucătorii realizează mișcări spectaculoase, aproape acrobatice.

În România, „mania kendama” a cunoscut un vârf în 2016-2017, inclusiv personalități din lumea spectacolului contribuind la popularitatea ei. Comunitățile s-au extins rapid, au apărut competiții și demonstrații, însă fenomenul a scăzut treptat odată cu apariția altor jucării.

În prezent, după o promovare insistentă pe TikTok, kendama și-a recâștigat poziția în preferințele adolescenților, potrivit adevarul.ro.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *