Linia 5 de tramvai: Lucrări oprite, traseu blocat

Ionescu Stefan
3 Citit minim
Linia 5 de tramvai, traseu fără sfârșit. Lucrările la ruta corporatiștilor au fost sistate din lipsă de finanțare

Modernizarea Liniei 5 de tramvai se prelungește. Surse din administrație au declarat că Primăria Capitalei caută finanțare europeană pentru a finaliza lucrarea, suspendând temporar finanțarea din bugetul local. Constructorul are de recuperat aproape 80 de milioane de lei de la Primăria Municipiului București (PMB).

Lucrările la linia 5 de tramvai sunt avansate, apropiindu-se de finalizare (aproximativ 90%). Cu toate acestea, inaugurarea liniei este amânată.

Pentru finalizarea proiectului, constructorul trebuie să termine copertinele din stații și să monteze granit pe peroane, dar resursele financiare necesare nu sunt disponibile.

„Din cei 80 de milioane de lei datorie, primăria a plătit 5 milioane și le-a transmis constructorului să aștepte restul sumelor. Nu se mai poate continua cu acest ritm. Cu siguranță, linia nu va fi deschisă în septembrie”, au spus surse din administrație.

Sursele susțin că Primăria Capitalei speră să obțină finanțare europeană pentru a moderniza 50 de kilometri de cale și să includă în acest proiect și lucrările de la linia 5.

„Este dificil să se găsească fonduri pentru un proiect aprope de finalizare”, au declarat sursele.

Linia 5, un proiect de 140 de milioane de lei, cu termenul inițial de finalizare în martie 2025

Reabilitarea Liniei 5 de tramvai are un cost de 140 de milioane de lei.

Lucrările de modernizare au început în februarie 2024, cu termenul inițial de finalizare stabilit în martie 2025.

În noiembrie al anului trecut, constructorul proiectului s-a plâns de lipsa soluțiilor pentru amenajarea peronelor.

„Dorim să terminăm linia până la sfârșitul lunii noiembrie/începutul lunii decembrie, incluzând asfaltul și instalațiile electrice. Restul lucrărilor, cum ar fi peronarea, nu au soluționare. Am solicitat Primăriei soluții pentru amenajarea peronelor și extinderea carosabilului. Sunt 16 peroane de finalizat. Am discutat personal și cu primarul, dar întâmpinăm dificultăți administrative”, a declarat Marin Mândrilă.

Fostul edil declara lucrările în grafic

Fostul primar general, Nicușor Dan, în noiembrie 2024, a exprimat o atitudine optimistă cu privire la finalizarea lucrărilor.

„Suntem pe șantierul liniei 5, o lucrare de 4,3 kilometri, începută în februarie cu un avans de 75%. Structura rezistentă este terminată, linia este finalizată în proporție de 80%. Ne aflăm în grafic, deși au fost întârzieri cauzate de situații financiare, dar ne așteptăm să terminăm în 12 luni”, a declarat Nicușor Dan.

Se vor înlocui șinele vechi cu altele noi pe un tronson de 4,25 kilometri, între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

Lucrări principale în proiect:

  • Modernizare cale de rulare;
  • Construire 15 peroane cu adăposturi, elemente de siguranță și supraveghere video;
  • Înlocuire completă rețeaua de contact;
  • Modernizare substație electrică Nord;
  • Modernizare iluminat public subteran cu corpuri LED;
  • Relocalizare semaforizare;
  • Lucrări la rețele edilitare.

La finalizarea lucrărilor, STB S.A. va circula cu tramvaie noi.


Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *