Aroma îmbietorului ceai a dezlegat misterul coconului de mătase, iar privirea regală a împărătesei a descoperit larvele țesătoare. Cu politete, ca toți membrii speciei lor, larvele i-au dezvăluit suveranei secretul. Aceasta i-a cerut împăratului o grădină de molizi, unde a domesticit viermii sălbatici de mătase, producând astfel primele „haine cerești”. Împărăteasa a înțeles că mătasea este o materie prețioasă și magică, o capodoperă a naturii.
Și melancolia are farmecul ei. Se naște din firul subtil de mătase al tristeții.
Mătasea și melancolia se împletesc într-o subtilă armonie.
Pentru a sublinia înfășurarea epică a acestei metafore, trebuia să apară în poveste, la mii de ani după ce împărăteasa își savura ceaiul sub dudul alb, un personaj cu o reputație intrigantă: păianjenul. Un important scriitor sud-american, refugiat în „coconul” său de psihanaliză și teologie, a remarcat același temperament melancolic la păianjen ca la larvele de mătase: „Existența sa atârnă de firele pe care le produce singur din propriul său corp”. Nu există o descriere mai completă a artistului.
„Pavilionul de Mătase” al secolului XXI s-a mutat de sub dudul Împărătesei Xi Ling-shi într-un mediu digital, grație unui designer americano-israelian, cu formație științifică (biologie, informatică și inginerie materialelor).
CRISALIDA. Cunoscuta artistă japoneză Leiko Ikemura, stabilită în Germania, face parte din generația contemporană de artiști remarcabili. Sculpturile sale ne învelesc în mătase și melancolie. Fiecare creație se inspiră din miracolul corporalității feminine, care dă naștere tuturor lumilor. În opera de mai jos, femeia are frumusețea unei crisalide, încărcată de presimțire. A numit-o „Lying in White”, la fel de sugestiv ar fi putut fi „Flying in White”.
LAMPIOANE. Sunt câteva zile până la închiderea expoziției tradiționale de lampioane de mătase din Jinju, Coreea de Sud. Pasionații de artă asiatică simt că aceste lumini, cărora mătasea le conferă o anumită melancolie, vor continua să lumineze calea spre noi înșine.
@richancarl 𝗘𝗡𝗧𝗥𝗔𝗡𝗖𝗘 𝗜𝗦 𝗙𝗥𝗘𝗘! 🏮Until July 31 Only . . . The Philippines leg of the touring exhibition features approximately 900 silk lanterns, creating an immersive and three-dimensional space through a symbolic tunnel-shaped installation. In addition, symbolic wall displays reminiscent of the Jinju Namgang Yudeung Festival and a experiential area for making silk lanterns are set up to highlight the role of the exhibition as a cultural bridge between Korea and the Philippines. 𝘷𝘪𝘢 𝘒𝘰𝘳𝘦𝘢𝘯 𝘊𝘶𝘭𝘵𝘶𝘳𝘢𝘭 𝘊𝘦𝘯𝘵𝘦𝘳 #lightsofkorea #jinjusilklanterns #exhibition #koreanculture #taguig #fyp ♬ A Summer Place - Hollywood Strings Orchestra
PÂNZA DE PĂIANJEN. SALTUL ÎN GOL. „Mă fascinează la păianjen ceea ce nu văd”, scrie Rubem Alves în „Cartea cuvintelor bune de mâncat”. „Nu-i văd prima mișcare, saltul în gol…Poate conta doar pe un fir din trupul său…”. Mă întreb dacă Nietzsche a privit un păianjen, cand a spus că omul este o frânghie deasupra unui abis.” Un istoric de artă britanic și un om de afaceri american au studiat pânza de păianjen, demonstrând că este de șase ori mai rezistentă decât oțelul. În viitor, aceasta ar putea fi folosită în tehnologii inovatoare.
CÂNTECUL CARE NU EXISTĂ. Cum putem defini într-un singur cuvânt aventura de mai sus? Dragoste. Piesa „Mătase și fum”, cântată de Ed Sheeran și Arijit Singh, n-a existat niciodată. În engleză și punjabi, cuvintele lor se apropie, se recunosc și se îmbrățișează. Inteligența artificială a trebuit să fi împrumutat un suflet natural ca să poată realiza această minune. Dragostea cea mai puternică are fragilitatea indestructibilă a mătăsii și fumului, proiectată în zodia melancoliei, sub un dud alb ale cărui semințe n-au fost încă sădite.
Abonează-te la ȘTIRILE ZILEI pentru cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE
Urmărește cel mai nou VIDEO