PNL, confruntat cu datorii
PSD a rămas lider în ceea ce privește suma încasată și cheltuită. Au primit 6,27 milioane de lei de la stat, dar au cheltuit 8,20 milioane de lei. O parte semnificativă, 6,01 milioane de lei, a fost alocată promovării, respectiv „presei și propagării”.
Cheltuielile de promovare reprezintă aproximativ 75% din totalul sumelor primite de la stat. Totodată, 763.093 de lei au fost alocați personalului, iar 353.035 de lei, onorarii pentru avocați, executorii judecătorești și experți. Și sondajele au avut o alocare de 296.151 de lei.
În contrast, PNL, aflat încă în situație dificilă din punct de vedere financiar, a avut o activitate mai prudentă. Au primit 3,41 milioane de lei în aprilie, cu cheltuieli de 3,15 milioane de lei. Cele mai mari cheltuieli, 1,28 milioane de lei, au fost pentru „investiții în bunuri mobile și imobile, necesare activității partidului”, iar 1,01 milioane de lei au fost pentru „presă și propagandă”. Plata personalului a consumat 342.198 de lei.
În campania electorală, PNL nu a utilizat fonduri publice pentru sondaje, preferând să aloce 132.209 de lei pentru consultanță electorală, o sumă considerabil mai mică decât cea din martie (493.247 de lei).
Două treimi din banii AUR, pentru presă și propagandă
AUR a încasat 3,71 milioane de lei și a cheltuit 4,25 milioane de lei în luna aprilie. Aproximativ două treimi din cheltuieli, 2,80 milioane de lei, au fost destinate presei și propagării. Rapoartele privind cheltuielile de campanie nu dezvăluie companiile beneficiare, însă, în alte rapoarte, AUR a ales firme apartinând familiei Păcuraru, care dețin Realitatea Plus.
Cheltuielile pentru deplasări interne și internaționale au fost de 465.457 de lei, iar cele pentru activități politice de 327.050 de lei. Personalul a primit 115.604 de lei. Surprinzător, AUR nu a raportat nicio cheltuială pentru efectuarea de sondaje, cu toate că luna aprilie a precedat alegerile.
USR, partid ce a sprijinit candidatul Nicușor Dan, a primit 2,42 milioane de lei subvenție, dar a cheltuit 3,99 milioane de lei. „Presa și propaganda” a reprezentat cea mai mare alocare (1,24 milioane de lei), urmată de salariile personalului (928.426 de lei).
Alte cheltuieli au inclus: 525.034 de lei pentru consultanță politică, 279.992 de lei pentru spații de birou și 247.781 de lei pentru avocați și experți, în contextul unor procese judiciare.
SOS a depășit bugetul
Partidul condus de Diana Șoșoacă a încasat 1,61 milioane de lei, dar a cheltuit 1,64 milioane de lei. Cele mai mari cheltuieli au fost pentru organizarea de activități politice (389.629 de lei), deplasări (303.085 de lei) și diverse costuri de transport și întreținere a sediilor (244.106 și 242.374 de lei).
Nu au fost raportate cheltuieli pentru presă, propagandă sau sondaje. Partidul nu a avut niciun candidat în campania electorală, având în vedere că liderul nu a trecut de filtrul CCR.
Partidul Oamenilor Tineri (POT), a încasat 1,30 milioane de lei, dar a cheltuit doar 150.706 de lei. Cele mai mari cheltuieli au fost investițiile în bunuri mobile și imobile (63.317 de lei), urmate de producția și difuzarea de spoturi publicitare (35.000 de lei), consultanță politică (23.500 de lei), și onorarii de avocat (23.000 de lei).