Philip Morris International
Philip Morris International (PMI) a publicat un studiu referitor la impactul economic generat în Uniunea Europeană în perioada 2019-2023. Analiza realizată de EY-Parthenon confirmă aportul semnificativ al PMI la competitivitatea și reziliența industrială a Europei. În ultimii cinci ani, PMI a investit în UE 43,4 miliarde euro, iar transformarea companiei către un viitor fără țigări este în concordanță cu obiectivele de sănătate publică și sustenabilitate asumate.
Contribuția PMI la crearea de locuri de muncă și la ecosistemul „Fabricat în UE” în perioada 2019-2023:
- 1 milion de locuri de muncă au fost susținute în economia UE, inclusiv aproximativ 21.500 de angajați direct în 2023. Restul provin din locuri de muncă indirecte, generate și din comerț cu amănuntul.
- 19,6 miliarde euro au fost investiți în peste 45.000 de furnizori. Aceste investiții susțin ecosistemele industriale locale și reziliența lanțului de aprovizionare.
- 625 milioane euro au fost investiți în achiziționarea de frunze de tutun, ca sprijin pentru fermieri și comunitățile agricole europene.
- Peste 2,3 miliarde euro au fost investiți în cercetare și dezvoltare, stimulând inovația și progresul științific pe continent.
- Peste 33 miliarde euro au fost generate de exporturile din UE, din care 8,4 miliarde euro doar în 2023.
„În perioada 2019-2023, investițiile noastre totale în Uniunea Europeană au depășit 43 de miliarde de euro, generând un impact economic de aproape 290 de miliarde de euro. Investim în ceea ce contează cel mai mult: oameni. Susținem peste un milion de locuri de muncă în UE, promovăm dezvoltarea competențelor și consolidăm economiile locale. Aproximativ 20 de miliarde de euro au fost direcționate către lanțul nostru de aprovizionare, consolidând ecosistemul industrial european. Susținem agricultura sustenabilă prin achiziționarea de tutun „Fabricat în Europa” și sprijinind fermierii europeni. Global, din 2008, PMI a investit peste 14 miliarde de dolari în dezvoltarea, evaluarea științifică, producția și comercializarea de alternative inovatoare fără fum, cu obiectivul de a pune capăt epocii țigărilor. Nu este doar un exercițiu financiar, ci o transformare. Calea noastră către un viitor fără fum generează modificări pozitive, iar Europa este centrală în acest proces – astăzi, peste 40% din veniturile globale provin din produse fără fum, fabricate în 15 din cele 19 fabrici europene. UE trebuie să prioritizeze viitorul și să creeze un cadru de reglementare atractiv pentru investiții, stimularea și valorificarea capitalului uman. Acest studiu demonstrează angajamentul nostru: progresul este real și viitorul fără fum se construiește zi de zi, aici, în Europa.” – Massimo Andolina, Președinte Regiunea Europa, Philip Morris International.
„România joacă un rol important în ecosistemul PMI, la nivel european, și în transformarea globală a companiei: fabrica Philip Morris România din Otopeni, care a beneficiat de investiții de peste 730 de milioane în ultimii opt ani, este un centru strategic de producție și export pentru produsele inovatoare fără fum. Contribuim la crearea și menținerea locurilor de muncă, la dezvoltarea lanțului valoric european și la sporirea rezilienței industriale. Suntem parte din comunități, investim în oameni și construim un viitor fără fum. Uniunea Europeană trebuie să sprijine companiile care investesc și contribuie la dezvoltarea socio-economică europeană, printr-un cadru de reglementare favorabil, care stimulează inovarea și creșterea durabilă.” – Carmina Fusté, director general, Philip Morris România
Philip Morris International: Un lider global în construirea unui viitor fără țigări
Philip Morris International (PMI) este o importantă companie internațională, concentrată pe bunuri de larg consum. PMI își propune construirea unui viitor fără țigări, extinzându-și pe termen lung portofoliul cu produse ce nu mai includ tutun sau nicotină. Portofoliul actual cuprinde țigări și produse alternative, inclusiv produse care încălzesc tutunul fără a-l arde și pliculețe cu nicotină. În 30 iunie 2025, produsele fără fum erau disponibile în 97 de piețe, iar PMI estimează că aproximativ 41 de milioane de consumatori adulți utilizează produsele alternative, mulți renunțând la țigări sau reducându-și semnificativ consumul. Produsele alternative au reprezentat aproximativ 41% din veniturile nete totale ale PMI în primul trimestru al anului 2025.
Din 2008, PMI a investit peste 14 miliarde de dolari în dezvoltarea și comercializarea produselor inovatoare fără fum pentru consumatorii adulți care continuă să fumeze, cu scopul de a elimina treptat țigările din piață. Compania a dezvoltat capacități de evaluare științifică globale, inclusiv domenii precum toxicologia sistemelor, cercetarea clinică și comportamentală. Analizând în profunzime datele științifice, Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unor produse alternative, precum dispozitive IQOS și produse fără tutun, fiind primele autorizări de acest tip.
Cu o expertiză vastă în știintele vieții, PMI își propune să se dezvolte pe termen lung în domeniile wellness și îngrijirilor de sănătate, pentru a îmbunătăți calitatea vieții prin soluții integrate de îngrijire.