Articol de Remus Dinu – Publicat luni, 21 iulie 2025, 16:56 / Actualizat luni, 21 iulie 2025, 16:58
Proiectul stadionului piteștean, blocat de măsurile de austeritate, se reconfigurează. Primăria, deși dezamăgită de lipsa investițiilor guvernamentale, se pregătește să contribuie semnificativ din fonduri proprii la construcția noului stadion din Trivale.
Contextul economic dificil din România, cu reducerea drastică a alocațiilor pentru infrastructura sportivă, determină Piteștiul să caute surse alternative de finanțare pentru noua arenă a clubului FC Argeș.
Primăria Pitești va acoperi o parte din costurile stadionului?
Surse apropiate de Primărie și declarații recente ale primarului Gentea sugerează o schimbare de strategie. Există o disponibilitate, la nivelul Consiliului Local, de a suporta o parte din costuri pentru construcție.
Nu este o situație singulară. La Timișoara, Primăria construiește un nou stadion, în paralel cu un alt proiect, o investiție mult mai accesibilă în comparație cu cea din Pitești.
Însă, există o diferență semnificativă între cele două proiecte: noul stadion din Timișoara are un buget de doar 23 de milioane de euro, în timp ce cel din Pitești este proiectat să coste peste 100 de milioane de euro.
În contextul reducerii fondurilor de la nivel național, suporterii locali se interoghează asupra promisiunilor guvernamentale, exprimate prin gesturi simbolice care nu au dus la rezultate concrete.
Initial, autoritățile locale sperau că proiectul va fi inclus pe lista de priorități naționale, luându-se în considerare avizele necesare, demolarea stadionului vechi și situația orașului cu echipă de fotbal de primă ligă.
Cristian Gentea, primarul Piteștiului: „În cazul unei cofinanțări, vom discuta la nivel de Consiliu Local”
Primarul a declarat că nu există decizii oficiale privind suspendarea sau întârzierea proiectului, și că nu vede motive pentru nemulțumire, având în vedere avansul obținut până acum.
Gentea a mai spus că nu există motive pentru ingrijorare, spunând că, Piteștiul nu este în situația altor orașe cu probleme la stadioane, și a adăugat că au fost depășite ultimele etape de autorizare.
În cazul în care este necesară o cofinanțare, Primăria va evalua situația și va discuta aceasta cu Consiliul Local. Primarul a mai afirmat că este pregătit să înceapă lucrările pe seama cofinanțării locale, dacă este cazul.
Dacă fondurile guvernamentale nu vor fi eliberate până vara viitoare, Primăria va asigura finanțarea necesară pentru continuarea lucrărilor. Primarul așteaptă clarificări oficiale și va discuta detaliile cu constructorul.
Directorul care conduce proiectul a confirmat disponibilitatea de a începe lucrările imediat, dacă circumstanțele permit acest lucru.
Proiectul stadionului piteștean se află în așteptare
Contractul de execuție este prevăzut pentru o perioadă de 96 de luni, care include o perioadă de proiectare și o perioadă de garanție. Este probabil că termenele inițial stabilit pentru finalizarea stadionului nu vor fi respectate.
Capacitatea noului stadion va fi de 15.200 de locuri. Primăria a estimat că suma necesară pentru finalizarea proiectuului va fi de aproximativ 100 de milioane de euro.
După 18 luni de la demolare, șantierul este stagnat, ceea ce a stârnit frustrări printre suporteri.
Un stadion modern, dar…
Noul stadion, proiectat cu standarde înalte, ca obiectiv de infrastructură modernă în fotbalul românesc, ar urma să fie unul din cele mai moderne din România, având inclusiv omologarea UEFA 4. Chiar dacă promisiunile sunt mari în ceea ce privește utilitățile stadionului, s-a ajuns la o situație în care resursele disponibile sunt insuficiente pentru a face față tuturor nevoilor.
Stadionele mari sunt necesare, dar trebuie să apreciem dacă sunt absolut necesare, având în vedere și alte priorități.
Soluția ar fi o cofinanțare a municipalităților , care ar permite dezvoltarea mai rapidă a infrastructurii.
Situația stadioanelor afectate de întârzieri:
- Constanța – dărâmat
- Pitești – dărâmat
- Timișoara – dărâmat
- Dinamo – în proiect
- Brașov – în proiect
- Iași – în proiect
- Botoșani – în proiect
- Oradea – în proiect