Noul pod din Arad, construit cu 165 de milioane de lei, prezintă probleme structurale și nu a fost recepționat. Pentru remedierea defectelor, se va reduce greutatea construcției cu până la 1500 de tone.
Primarul municipiului Arad, Călin Bibarț, a prezentat situația la o conferință de presă, unde au fost prezenți și reprezentanții proiectanților și constructorilor.
Recepția, amânată cu șase luni
Remedierea problemelelor a început și se estimează că podul va fi deschis circulației cel târziu în luna decembrie, în loc de începutul verii.
Soluția tehnică implică etape de lucru, inclusiv demontarea unor elemente, frezarea asfaltului de pe trotuare pentru a reduce greutatea construcției și reglarea hobanelor, pentru a corecta denivelările observate.
Primarul a subliniat că podul îndeplinește cerințele de rezistență și stabilitate, dar nu și cele estetice, motiv pentru care recepția a fost refuzată.
„Am clarificat orice îndoială privitoare la siguranța podului. Recunoaștem o neconformitate vizuală și am propus soluții în etape, demarând cu readucerea podului la parametrii inițiali, urmată apoi de reducerea unor sarcini permanente”, a declarat primarul.
Constructorul va elimina asfalt și borduri
Înainte de reglarea hobanelor, se vor demonta elementele structurale precum parapetele metalice. Acestea vor fi reinstalate ulterior, pentru a nu afecta stabilitatea structurii.
Proiectanții și constructorii estimează o reducere a greutății finale a podului cu până la 1500 de tone, prin îndepărtarea asfaltului de pe trotuare și a bordurilor.
Se va ajusta înălțimea trotuarelor, asigurând astfel o suprafață uniformă. Remedierile vor fi suportate de firmele implicate.
În iunie, prefectul a anunțat o verificare a Inspectoratului de Stat în Construcții, care a constatat deformări și a aplicat o amendă constructorului.
Surse apropiate au confirmat o amendă de 10.000 lei, dar constructorul a achitat jumătate din valoarea minimă.
Concomitent, Primăria a anunțat amânarea deschiderii podului din cauza neconformităților tehnologice. Deficiențele identificate necesită reglaje suplimentare pentru siguranța traficului.
Îngrijorări privind stabilitatea podului
Un consilier local a exprimat îngrijorări cu privire la stabilitatea structurii, calificând situația drept un potențial eşec major în domeniul infrastructurii.
Noul pod peste Mureș, cu o lungime de 295 de metri și o lățime de 23,5 metri, inclusiv piste pentru biciclete și iluminat LED, va asigura o conexiune mai rapidă între diverse zone ale orașului.
Construcția face parte dintr-un proiect mai amplu pentru un nou traseu de transport public, care include stații noi, modernizarea celor existente, intersecții semaforizate și spații verzi.