Pod construit greșit în Marea Britanie – Consecințe și exemple

Darius Cojocaru
2 Citit minim
Ce se întâmplă când proiectezi greșit construcția unui pod. Un exemplu recent din Marea Britanie – HotNews.ro

Un pod din Anglia a suferit o eroare de proiectare.

Erori de proiectare a infrastructurii de transport pot genera întârzieri semnificative și creșteri importante de costuri.

Un proiect de centură ocolitoare în Grantham, Anglia, întâmpină dificultăți. Această centură, care va ocoli orașul, măsoară doar 3,5 kilometri, însă include un pod ce traversează râul Witham și liniile feroviare East Coast Main Line. Lungimea sa este de aproape 400 de metri.

Centura ocolitoare a orașului Grantham.

Consiliul Județean Lincolnshire a anunțat că este necesară o modificare a proiectului podului, din cauza unei lipse în considerare a efectului vântului în faza de proiectare. 

Inițial, finalizarea lucrărilor era prevăzută în acest an, dar din cauza problemei apărute, termenul se va prelungi până în 2026.

Autoritățile estimează că corectarea erorii va implica costuri suplimentare de până la 20 de milioane de lire sterline.

Podul poate fi văzut la minutul 00:51.

O metodă neobișnuită de asamblare

Construcția podului implică o metodă neobișnuită, de „glisare” a tablierului, secțiune cu secțiune, pe deasupra pilonilor.

Această abordare a ridicat îngrijorări cu privire la impactul vântului în timpul operațiunilor de „glisare” și instabilitatea unei structuri atât de grele. 

Tablierul, cu o greutate de 2.600 de tone, ar putea fi afectat de acest factor, ceea ce ar necesita intervenții complexe pentru corectare.

Tablierul metalic al podului.

Costuri suplimentare considerabile

Modificările vor implica măsuri suplimentare de siguranță și protecție. 

Glisarea tablierului va necesita un timp prelungit și va implica lucrări pe timpul nopții, la traversarea liniei feroviare. 

Lucrările aferente vor dura mai multe luni și se vor desfășura secvențial, inclusiv suprabetonarea, hidroizolația, montarea parapetelor și a finisajelor.

Această situație a majorat costul întregului proiect, care se estimează acum între 158 și 168 de milioane de lire sterline, față de estimările inițiale de 81,5 milioane de lire sterline din 2018.

Compania responsabilă de lucrările la pod este Galliford Try, iar consultantul care a conceput proiectul este WSP.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *