Pasiunea le-a transformat viața
„Ori de câte ori aveam timp liber, călătoream, chiar dacă eram la cinci ore distanță de locuință”, a menționat Vougny. Pasiunea lor pentru explorare i-a determinat să își transforme hobby-ul într-o activitate principală.
Se gândeau: „Cum ar fi dacă am putea continua să conducem și să călătorim în Turcia, apoi în Asia Centrală și până în Singapore… și să descoperim întreaga lume?”, a spus Chazee.
Cum și-au susținut financiar aventura
Cei doi au avut nevoie de aproape doi ani pentru a acumula fondurile necesare. La început, expediția a fost complet susținută din resurse proprii, povestește Chazee. Însă, după promovarea aventurii pe platformele online, au reușit să obțină venituri suplimentare, suficiente pentru a continua călătoria.
Inițial, nu aveau intenția să obțină profit din conținut. „Făceam videoclipuri pentru familie și prieteni, fără a simți presiune”, explică Vougny.
Planul inițial era să se oprească odată ce economiile se vor epuiza, însă „banii au început să vină exact când nu îi așteptam… am avut noroc”, mărturisește ea pentru CNBC Travel.
Economisesc fonduri pe chirii, utilități și cazare

Îndrumări
Un fost judecător al CCR are o pensie de 10.000 de euro și este mulțumit că păstrează toți banii, după decizia CCR: „Avem dreptul. Nu înțeleg de ce atâta polemici”
Cheltuielile anuale ale celor doi se cifrează la aproximativ 41.000 de dolari, incluzând combustibilul, mentenanța autovehiculului, serviciile de internet, abonamentele la platforme de streaming, vizele și costurile de transport pentru Land Rover, necesare când trec de pe mare pe uscat și invers.
Total, economisesc fonduri prin reducerea cheltuielilor cu chiria, utilitățile și cazarea la hotel, astfel că stilul de viață pe drum este, în cele din urmă, mai economic decât viața anterioară.
Deoarece trebuie să transporte mașina cu vaporul de fiecare dată când zboară în altă țară, cei doi preferă să achiziționeze biletele de avion în ultimul moment, pentru a evita reprogramarea zborurilor în cazul unor întârzieri ale containerului.
Transportul autovehiculului costă, în medie, 6.000 de dolari anual, iar modificarea rezervărilor ar genera costuri suplimentare semnificative. „Achiziționăm biletul în ziua plecării. Costă cu aproximativ 10% mai mult decât cu două luni înainte, însă în economie, este semnificativ mai avantajos”, explică Chazee.
Dacă transportul întârzie, cei doi continuă călătoria cu motocicleta. „Nu luăm avionul decât dacă trebuie să trecem de la autovehicul la motocicletă”, menționează el.
Viața cotidiană pe drum
Vehiculul este echipat cu un rezervor de apă de 65 de litri, reumplut la benzinării, un duș cu cap normal, un aragaz cu alimentare duală și un frigider de 45 de litri, toate fiind gândite pentru a le permite traiul zilnic pe traseu. Șamponul și rufele sunt spălate o dată la două săptămâni, fie la spălătorii automate, fie prin servicii locale.
„Mașina funcționează foarte bine în multe zone, cu excepția temperaturilor ridicate”, spune Chazee. „Noaptea, folosim ventilatoare, însă uneori este atât de cald încât abia putem dormi”.
În schimb, la temperaturi de -15°C în Alaska, situația a fost diferită: „Stăteam în tricou și pantaloni scurți, pentru că aveam încălzire pe motorină și duș fierbinte”.
Experiență extremă și momente dificile
În cei trei ani de aventură, cei doi au trecut prin situații complicate. Una dintre cele mai neplăcute experiențe a fost în Australia, după un transport maritim care i-a costat aproximativ 7.000 de dolari.
„La cinci zile după ce am început să conducem în Australia, motorul s-a defectat complet, ceea ce a fost o experiență extrem de stresantă”, povestește Vougny. Însă, după doar zece minute, un localnic s-a oprit și i-a oferit sprijin.
„Am rămas 21 de zile la el acasă, unde ne-a ajutat să reparăm mașina. Noi găteam pentru ei, iar ea ne oferea mâncare. Nu pot spune că a fost o experiență negativă, deși a fost un moment dificil”, adaugă ea.
Distanța față de familie a reprezentat o provocare suplimentară. De mai multe ori, au fost nevoiți să lase mașina într-o țară străină pentru a zbura acasă. „Suntem recunoscători pentru comunitatea pe care am construit-o online. Avem oameni în fiecare țară și sunt întotdeauna dispuși să ne ajute”, menționează Vougny.
Peste 300 de cunoscuți
Autovehiculul lor, cu plăcuțe franțuzești și volan pe partea stângă, atrage constant atenția. „Atunci când mergem la restaurante, oamenii ne abordeză, formăm noi conexiuni”.
În cei 160.000 de kilometri parcurși, peste 300 de persoane i-au invitat în propriile case. „Îi notez pe lista mea și, când ajungem în acea țară, le scriu din nou”, afirmă Chazee.
Deși planifică să finalizeze această etapă în aproximativ doi ani, deja au în vedere un vehicul mai spațios și alte expediții în regiunile unde doresc să revină. De asemenea, visează la stabilirea unei baze permanente pentru a găzdui, la rândul lor, călători: „Vrem să oferim înapoi sprijinul pe care l-am primit în călătorii”, afirmă Vougny.

