Prăbușirea audienței Realitatea după plecarea lui Georgescu. Simion, la nivel de rating banal

Darius Cojocaru
4 Citit minim
Audiența televiziunii Realitatea s-a prăbușit după retragerea lui Georgescu. Ratingul lui Simion, în sfera banalului

Cu excepția unor dezbateri televizate la sfârșitul campaniei electorale (Digi24, TVR 1 și Antena 3 CNN), care au avut o audiență considerabilă, emisiunile matinale din luna aprilie nu au reușit să atragă un număr semnificativ de telespectatori. Ca urmare, sondajele au reflectat această lipsă de interes.

Cel mai afectat post de televiziune din luna aprilie a fost Realitatea Plus. Televiziunea a înregistrat o scădere a audienței de 68.840 de telespectatori față de luna martie, la nivel național. Aviența medie a postului a fost de 124.830 de telespectatori pe minut (pe parcursul întregii zile), potrivit măsurătorilor Kantar Media, cu 35,5% mai puțin decât în luna precedentă. Această scădere reprezintă cea mai mare pierdere de audiență de pe piața TV din țară.

Această drastică reducere a audienței nu se datorează unor factori sezonieri, ci dispariției lui Călin Georgescu din mediul public, respectiv din studiourile Realitatea Plus. Cu plecarea sa, ratingul postului a scăzut. Dispariția lui Georgescu a generat o importantă pierdere de telespectatori.

În ciuda unor încercări de a menține ratingul, dispariția lui Georgescu nu a fost compensată de prezența altor invitat. Aceasta pare să fie o sursă de nemulțumire pentru realizatoarea Anca Alexandrescu.

Audența națională a Realitatea Plus din luna aprilie este cu 47% mai mică decât în decembrie 2024, luna în care Georgescu și Alexandrescu au avut cele mai bune rezultate.

Mai mult, Realitatea Plus a coborât pe locul 3 în topul audienței televiziunilor de știri, fiind depășită de Antena 3 CNN.

Astfel, postul de televiziune al familiei Voiculescu, care l-a avut în vizorul său pe Crin Antonescu, a revenit pe poziția secundă. În luna aprilie, audiența medie a Antenei 3 CNN a fost de 141.410 spectatori pe minut ( pe parcursul întregii zile); a înregistrat un minus de 20.300 de spectatori față de luna anterioară (-12,6%).

Și ratingul televiziunii România TV, a suferit o diminuare în sondaje, pierzând 10.780 de spectatori față de luna martie. Televiziunea a înregistrat o audiență medie de 211.250 de spectatori pe minut, la nivel național, în scădere cu 5% față de luna anterioară; păstrând primul loc în segmentul de știri.

Digi24 se situează sub liderii din domeniul știrilor, cu un rating național de 61.900 de spectatori pe minut, în scădere cu 4.910 spectatori. Scăderea, deși nu este dramatică, constituie o preocupare, întrucât Digi24 nu a reușit să depășească pragul de 100.000 de spectatori.

Campania electorală a adus rezultate modeste pentru televiziunile mici de știri:

B1 TV: 34.780 spectatori/minut (+540 de persoane față de martie);

TVR Info: 6.800 spectatori/minut (-530 persoane față de martie);

Euronews: 4.910 spectatori/minut (-1.260 persoane față de martie) – cea mai mare scădere dintre televiziunile mici;

Canal 33: 3.390 spectatori/minut (+630 persoane față de martie);

Aleph News: 1.700 spectatori/minut (+350 persoane față de martie);

Prima News: 1.610 spectatori/minut (-440 persoane față de martie);

Campania electorală s-a încheiat, iar vara se apropie rapid.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns