Astăzi, 28 mai 2025, de la ora 11.00, şedinţa Consiliului Local Iaşi a avut loc la Palatul Roznovanu, cu 49 de proiecte de hotărâre în dezbatere.
ACTUALIZARE 3: Şedinţa a fost reluată!
Proiectele 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 38, 39, 41, 42, au fost aprobate.
Intervenţie referitoare la proiectul nr. 43:
Inginerul Gelu Cutaş, cetăţean:
„Care sunt erorile din acest document PUZ? Studiul de insolaţie este realizat pe un teren plan, dar terenul este înclinat. Blocul nostru are 5 niveluri (14 m), iar clădirea propusă se află la 9 metri distanţă. Cum este calculat studiul de insolaţie? Pe un teren plan. Domniile voastre luaţi hotărârea şi votaţi cum doriţi, dar nu respectaţi prevederile legale privind insolaţia.”
Alin Dobre, proiectant:
„PUZ-ul se referă la construcţia unei locuinţe individuale. Distanţa dintre clădire şi bloc este de 12 metri. Acest PUZ a mai fost aprobat o dată în 2020, acesta fiind doar o actualizare.”
Proiectul 43 a fost aprobat, consilierii locali CURAJ s-au abţinut.
Proiectele 44 şi 45 au fost aprobate.
Proiectul 47 a fost respins, consilierii locali AUR, CURAJ şi USR s-au abţinut, iar aleşii PSD au votat împotrivă.
Proiectele 48 şi 49 au fost aprobate.
ACTUALIZARE 2: Proiectele 12, 35, 40 şi 46 au fost retrase.
În cadrul şedinţei, primarul Mihai Chirica a solicitat retragerea de pe ordinea de zi a proiectului privind noile taxe pentru transportatori.
Ordinea de zi a fost aprobată!
Proiectele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 au fost aprobate.
Proiectul 9 a fost aprobat, consilierii locali CURAJ s-au abţinut.
Proiectele 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 şi 20 au fost aprobate.
Plenul Consiliului Local Iaşi a făcut o pauză de 15 minute.
ACTUALIZARE: Şedinţa a început!
Cele mai importante declaraţii:
Mihai Chirica, primarul Iaşi, referitor la proiectul privind taxa de drum:
„Într-un mod neaşteptat, însă normal, lucrurile evoluează diferit în ceea ce priveşte susţinerea economiei româneşti. Dezamăgirea mea este că obligaţia legală de a prelua drumurile naţionale din Iaşi nu a generat o sursă de venit, ci doar obligaţia de întreţinere. Aşteptăm să vedem strategia guvernamentală privind promovarea economică, în ce măsură statul va impune taxe şi impozite noi şi cum vom colabora cu Ministerul Transporturilor pentru posibilitatea de a transfera o parte din taxele de drum către cei responsabili cu întreţinerea lor. Vom continua să abordăm şi alte aspecte. Avem nevoie să susţinem economia şi să întreţinem oraşul.”