Renault: Demisia șefului, directorul Dacia, favorit la preluare

Nistor Florin
4 Citit minim
Șeful Renault și-a dat demisia. Directorul Dacia, favorit să îl înlocuiască la conducerea companiei

Renault, prin intermediul producătorului auto Dacia, este cel mai important exportator din România.

Experții economici de la Kepler Chevreux susțin că actualul manager al Dacia ar putea prelua conducerea Renault.

„Denis Le Vot (șeful Dacia) și alți lideri interni, precum și Maxime Picat, un director francez al Stellantis, sunt considerați potențiali candidați pentru postul de director general”, au notat aceștia.

Întrebări

În schimb, analiștii JPMorgan consideră această eventualitate problematică.

„Anul acesta, investitori au fost concentrați pe prezentarea planului pe termen mediu al Renault. Demisia actualului director general constituie un recul evident”, au susținut experții acestei bănci americane.

Chiar și analiștii americani menționează șeful Dacia drept un potential candidat pentru poziția de CEO.

„În privința potențialilor candidați pentru funcția de CEO, Renault dispune de o echipă manageriala puternică, inclusiv manageri ai mărcii Dacia. De asemenea, am lua în calcul posibili candidați externi”, conform experților menționați.

Pe de altă parte, experții de la Bernstein apreciază că gestionarea mărcii și marketingul sunt punctele forte ale companiei, capabile să se integreze perfect în sectorul de lux.

Desfacerea alianței cu Nissan

Analiștii de la Jefferies au o viziune mai pesimistă. „Plecarea actualului lider lasă Renault fără conducere într-un moment crucial, atunci când grupul trebuie să prezinte un nou plan strategic și continuă procesul de separare de alianța cu Nissan”, au spus aceștia.

„Plecarea sa ar putea afecta inițiativele de lobby (împreună cu Stellantis) pentru revitalizarea segmentului de mașini compacte accesibile în Europa. Aceasta ar intensifica îngrijorările legate de independența Renault, de creșterea influenței Geely ca investitor minoritar (motoare, Coreea, Brazilia) și de implicarea reînnoită a statului francez, care este acum principalul acționar majoritar cu o participație de 15%”, au concluzionat experții.

Dacia, o componentă strategică pentru România

În 2024, grupul Renault a înregistrat vânzări de 56,2 miliarde de euro și un profit net de 2,8 miliarde de euro.

Anul trecut, Dacia a raportat vânzări totale de 27,8 miliarde de lei și un profit net de 569,5 milioane de lei. Convertit în euro, aceste cifre se ridică la 5,52 miliarde de euro și 113,2 milioane de euro, respectiv.

Dacia a angajat peste 10.000 de persoane în România la finalul anului trecut. Reprezintă cel mai important exportator din țară.

Dacia a lansat recent SUV-ul Bigster, unul dintre cele mai apreciate vehicule din clasa sa. Primul model de teren al producătorului este deja foarte bine vândut în mai multe țări, inclusiv în Austria, unde ocupă locul întâi.

Influența chineză în creștere

În ultimii ani, Renault a restructurat, separând divizia de motoare de producția de automobile. În cadrul departamentului de motoare și cutii de viteze, numit Horse, grupul francez s-a aliat cu grupul chinez Geely, ambele deținând câte 50% din acțiunile firmei comune.

Geely este acum acționar și la fabrica de motoare de la Mioveni. Grupul deține și mărcile Volvo, Polestar, Lotus, Zeekr și Lynk.

Un alt partener al Renault este grupul chinez de stat Dongfeng, care produce modele electrice Dacia Spring.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *