Renault va produce mașini electrice pentru Ford, o amenințare pentru fabrica de la Craiova

Nistor Florin
5 Citit minim
Renault va asambla mașini electrice pentru Ford. Amenințare pentru fabrica de la Craiova? – Economica.net

Parteneriatul cu Ford reprezintă o realizare semnificativă pentru grupul Renault, care urmărește să sporească accesibilitatea platformei sale electrice compacte, fundamentul modelelor Renault 4 și Renault 5, precum și al autovehiculului Nissan Micra.

Cele două modele vor fi proiectate și produse de Renault în cadrul uzinei ElectriCity a Ampere din nordul Franței, începând cu anul 2028, Ford supraveghind procesul de proiectare, precum și caracteristicile de performanță și manevrabilitate.

„Suntem dedicați pieței europene și credem în capacitatea Renault de a controla costurile. Ambele firme sunt încrezătoare că, în segmentul auto, pot diferenția brandurile lor,” a afirmat Jim Farley, CEO Ford, în cadrul unei conferințe de presă din 8 decembrie, alături de Francois Provost, CEO al grupului Renault.

Ford nu a oficializat numele sau specificațiile tehnice ale viitoarelor autovehicule bazate pe platforma Renault, însă este probabil ca unul dintre ele să readucă pe piață modelul Fiesta, lansat de producătorul american în 2023.

Celălalt vehicul ar putea fi un SUV de mici dimensiuni, oferind cumpărătorilor tehnologii mai avansate decât cele disponibile la actualul Puma Gen-E, fabricat la Craiova, România. În prezent, aceste informații sunt doar speculații, însă dacă vor fi confirmate, fabrica din Craiova s-ar putea confrunta cu dificultăți din 2028, dacă nu i se va atribui un alt produs.

Colaborarea cu Renault nu reprezintă primul parteneriat de mare amploare pentru Ford. Compania are deja o alianță cu Volkswagen. În acest context, Jim Farley a afirmat că noul acord nu va afecta relația cu Volkswagen. „Sper că nu veți interpreta această situație ca pe o schimbare de fidelitate,” a declarat el jurnaliștilor.

În prezent, Ford produce SUV-urile electrice Explorer și Capri pe platforma MEB a Volkswagen, însă nu intenționează să extindă colaborarea și către autovehiculele mici. Volkswagen a întâmpinat întârzieri importante în dezvoltarea platformei pentru mașinile electrice de dimensiuni redu­se și va introduce, de anul viitor, modele precum Cupra Raval și Volkswagen ID Polo.

„Avem o înțelegere aprofundată a sistemului industrial Volkswagen. Cunoaștem lanțul de aprovizionare, costurile și specializările lor. Am realizat o analiză detaliată, iar Renault s-a evidențiat din mai multe motive, printre care și costurile,” a explicat Farley.

Renault a investigat modalități de reducere a costurilor, accelerând dezvoltarea noilor modele. Astfel, Renault 5 a fost creat în 36 de luni, iar noul Twingo urban în doar 21 de luni.

„Această colaborare ne conferă încredere că divizia Ampere și viziunea noastră de a dezvolta tehnologii EV competitive, la scară largă, în Europa, sunt pe drumul cel bun,” a menționat Francois Provost.

Ford ar putea dezvolta și vehicule de mici dimensiuni pe platforma Renault

Pe lângă cooperarea în domeniul autoturismelor compacte, cele două companii pot realiza proiecte comune în segmentul vehiculelor comerciale. Deocamdată, însă, oficialii Ford și Renault au afirmat că parteneriatul în acest domeniu este mai degrabă o declarație de intenție, fără un acord definitiv, dar cu potențial de extindere.

„Ne potrivim foarte bine în ceea ce privește distribuția și prezența geografică pe piața autoutilitarelor ușoare. Împreună, putem crea un entuziasm în sectorul vehiculelor comerciale ușoare din Europa,” a spus Farley.

„Ford excelează la autoutilitare de o tonă, precum Transit Custom, și la pick-up-uri, precum Ranger, însă în epi­soadele de vehicule de două tone și autoutilitare mici, precum Ford Courier și Puma (ambele asamblate la Craiova), nu au avut același succes ca și competitorii. Renault completează această gamă, având în portofoliu modele precum Renault Master, Kangoo și Express,” a adăugat Farley.

Nu au fost încă dezvăluite planurile concrete pentru proiectele comune de furgonete, însă Provost a menționat că parteneriatul Flexis al Renault cu Volvo Trucks nu este influențat de alianța cu Ford.

Ford asamblează în prezent furgonete în Turcia și România, în colaborare cu grupul turc Koc Holding, un parteneriat considerat foarte de succes pentru producătorul auto. „Parteneriatul cu Koc este esențial pentru prezența în Europa,” a spus Farley.

Ford produce furgoneta Volkswagen Transporter în Turcia și pickup-ul Volkswagen Amarok în Africa de Sud, alături de Ranger. În același timp, Volkswagen realizează în Polonia furgoneta Transit/Tourneo Connect și modelul Caddy.

Farley a menționat că grupul Volkswagen va fi invitat să se alăture parteneriatului cu Renault în domeniul vehiculelor comerciale ușoare, în special al furgonetelor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns