Noi caracteristici
Conform unui comunicat al companiei, aceste măsuri sunt implementate ca răspuns la creşterea furturilor de telefoane mobile şi a ameninţărilor cu înşelătorii prin intermediul fraudelor online.
Noile caracteristici sunt integrate în centrul de securitate Revolut Securitate. Acestea includ opţiunea „Telefon pierdut”, „Autentificare secundară” şi „Limite de tranzacţii”.
Conform comunicatului, Revolut a dezvoltat aceste funcţii pentru a contracara ameninţările semnificative din industria financiară.
Funcţia „Telefon pierdut”
În cazul pierderii sau furtului telefonului mobil, clienţii pot raporta imediat incidentul şi-şi pot proteja datele financiare.
Aceştia pot accesa secţiunea de raportare pierdere dispozitiv de pe un computer sau laptop, sau pot solicita ajutorul unui prieten care utilizează Revolut.
Procesul implică selectarea echipamentelor sau cardurilor de blocat, confirmarea identităţii printr-un selfie şi schimbarea parolei.
Funcţiile „Autentificare secundară” şi „Limite de tranzacţii”
Pentru a împiedica atacurile prin intermediul fraudelor online, Revolut utilizează autentificare multifactorială, inclusiv verificări biometrice. Funcţia „Autentificare secundară” alertează clientul dacă cineva încearcă să acceseze contul său de pe un alt dispozitiv.
Utilizatorul poate restricţiona accesul folosind recunoaşterea facială şi poate actualiza parola.
De asemenea, în curând, clienţii vor putea stabili restricţii pentru conturile lor prin funcţia „Limite de tranzacţii”. Aceste limite se vor reseta la fiecare 24 de ore şi pot fi modificate prin identificare biometrică.
Această funcţie oferă un nivel suplimentar de control, alături de „Protecţia fondurilor”, lansată în 2024.
„Prin implementarea acestor noi funcţii, ne propunem să întărim securitatea fondurilor clienţilor noştri, în cazul în care aceştia ar deveni victime ale escrocherii”, a declarat Woody Malouf, director general (Global Financial Crime) Revolut.
În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline. Compania se implică permanent în actualizarea mecanismelor de protecţie şi colaborează cu autorităţile guvernamentale şi alte companii tehnologice pentru a contracara escrocheriile.