Românii își reduc cheltuielile și renunță la priorități pentru a face față crizei

Nistor Florin
3 Citit minim
Pentru a face față acestei perioade, jumătate dintre români au redus cheltuielile curente. Peste o treime au renunțat la ceva important – HotNews.ro

Un studiu recent al Reveal Marketing Research explorează modul în care românii percep situația economică actuală și impactul acesteia asupra vieții lor cotidiene.

84% dintre români simt efectele crizei economice asupra stilului de viață

În contextul actual, 49% dintre români au redus cheltuielile curente, 41% au amânat investiții importante, iar peste o treime (38%) au renunțat la activități recreative, precum vacanțe.

Sentimentele predominante sunt îngrijorarea (30%), nesiguranța (24%) și determinarea de a găsi soluții (23%).

Românii își doresc de la companii produse și servicii mai accesibile și utile (37%), precum și o mai mare atenție acordată nevoilor lor (32%).

Majoritatea românilor sunt afectați de situația economică

Pentru a se adapta la noile condiții economice, 49% din populație a redus cheltuielile, 41% au amânat investițiile mari, iar 38% au renunțat la vacanțe și activități de relaxare..

Starea de spirit a românilor este marcată de îngrijorare (30%), nesiguranță (24%) și dorința de a găsi soluții (23%).

Principalele provocări identificate sunt creșterea costului vieții (51%), nivelul ridicat al taxelor și impozitelor (20%) și lipsa predictibilității viitorului (18%).

Tinerii (18-34 ani) evidențiază o particularitate: 20% dintre ei consideră că lipsa oportunităților de muncă sau promovare este cea mai mare problemă, comparativ cu doar 10% la nivel general. Această discrepanță se datorează probabil mobilității și adaptării mai mari a tinerilor la schimbările economice.

Privirea spre viitorul apropiat este marcată de un optimism moderat: 45% dintre români cred că economia se va recupera, însă procesul va dura mai mult de un an. În același timp, 41% anticipează o înrăutățire a situației în următoarele 12 luni.

„Studiul demonstrează o reacție directă a românilor la contextul economic, îmbinând îngrijorarea și nesiguranța cu motivația de a găsi soluții. Pentru succesul pe termen lung, companiile trebuie să ofere produse și servicii accesibile și adaptate la nevoile reale ale consumatorilor”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Comportamentele de consum actuale evidențiază un pragmatism accentuat, prețul (41%), promoțiile (30%) și calitatea (15%) fiind prioritare. Consumatorii sunt preocupați de controlul cheltuielilor.

Aproape jumătate dintre români au observat o schimbare în comunicarea brandurilor. Printre observații se numără comunicarea mai rezervată (22%), o accentuare pe reduceri (19%) sau o abordare mai orientată spre nevoile oamenilor (14%).

Reveal Marketing Research este o firmă de cercetare de piață, specializată în diverse arii precum marketing, studii sociologice și strategie de business.

Metodologie: Studiul a fost realizat online, între 14 și 20 august 2025, pe un eşantion reprezentativ de 1.058 utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă de eșantionare este ±3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *