Școală București: Containerele unde învață 140 de copii – Acuratețe și dezbateri

Darius Cojocaru
6 Citit minim
FOTO/VIDEO Cum arată containerele unde învață aproape 140 de copii de la cea mai mare școală din București / Primarul Negoiță acuză dezinformări: Nu avem apă? Păi toaletele sunt în școală, la 20 de metri/ Părinte: E haos – HotNews.ro

138 de elevi din clasa a II-a de la Școala Gimnazială 195 „Hamburg” din Sectorul 3 au început noul an școlar în containere temporare amplasate în curtea unității. Aceștia vor învăța într-un astfel de mediu pentru un an, durata lucrărilor de extindere a școlii. Deficiența de apă și energie electrică a determinat reacții vehemente din partea părinților. Primarul Robert Negoiță respinge criticile, subliniind că situația este temporară, cauzată de amploarea lucrărilor de construcție.

  • Părinții se plâng, însă, nu doar de spațiile neadecvate, ci și de zgomotul constant al șantierului din curtea școlii și de orarul provizoriu, care obligă unii elevi să participe la lecții de la ora 11:00 sau după prânz.

„Înțeleg nemulțumirile, încercăm să găsim o soluție”

Un jurnalist a vizitat, marți, Școala Gimnazială 195 „Hamburg”. Accesul în interiorul unității a fost restricționat, iar directoarea Ștefania Voicu a evitat discuții detaliate, oferind doar informații tehnice la telefon.

Intrarea în școală

Containerele sunt situate în zona de parcare, fiind vizibile din stradă, cu acces restricționat pentru părinți și elevi.

O parte din elevii Școlii Gimnaziale 195 din București învață în spații modulare. FOTO: Adelina Mărăcine

Ștefania Voicu a precizat că șase containere găzduiesc câteva clase din clasa a II-a: un container cu 16 elevi, patru containere cu 24 de elevi fiecare și unul cu 26 de elevi. În total, 138 de elevi vor învăța în aceste condiții pe tot parcursul acestui an, potrivit primarului Sectorului 3, Robert Negoiță.

„Sunt conștientă că există nemulțumiri, însă încercăm să le gestionăm și să creăm condiții cât mai apropiate de cele din sălile de curs, astfel încât elevii să nu simtă diferența. Problemele legate de lipsa electricității au fost rezolvate. De asemenea vom instala și table interactive în următoarele zile.”, a declarat directoarea, subliniind că problemele legate de lipsa energiei electrice „au fost rezolvate până astăzi.”

La intrarea principală în școală, părinții își așteptau copiii, zgomotul șantierului fiind vizibil. Zona de lucrări este delimitată și supravegheată pentru siguranța minorilor.

Lucrările de extindere a școlii.
Lucrările de extindere a școlii.

„O situație complexă”

Roxana, mama unui elev din clasa a III-a, a declarat că problemele nu se rezumă doar la containere. Elevii din clasa a III-a învață în schimburi, de la 11:20 la 14:40.

Potrivit acesteia, „haosul” a început cu câteva săptămâni înainte de prima zi de școală, din cauza lipsei unui orar clar și a deciziilor luate fără consultarea părinților.

„Ne-a fost prezentat un sondaj, dar toate opțiunile erau nepotrivite pentru elevii din clasa a III-a. Din păcate, clasele nu se vor menține, elevii vor face ore în diferite săli de clasă, în fiecare zi. Această situație presupune confuzii și un mediu instabil.”

Nemulțumirea părinților este agravată de lipsa comunicării: „Am adresat întrebări repetate Asociației Părinților, încă din anul precedent, cu privire la orar și condițiile de învățământ. La finalul verii, am primit răspunsuri evasive, am fost amânați până în ultima clipă. Chiar cu zece zile înainte de începerea școlii, nu am primit nicio informare oficială.”

Aceștia susțin că extinderea școlii se face „în detrimentul nevoilor reale ale elevilor”.

Intrarea în școală

„O experiență nefericită”

O altă mamă, care a preferat anonimatul, a remarcat că această situație se repetă. Lucrările de extindere ale școlii au dus la condiții de învățământ dificile pentru elevi în trecut. Copiii sunt afectați din cauza programărilor complexe, a condițiilor de mediu din cadrul lucrărilor.

Această mamă critică și extinderea clădirii, acuzând o lipsă de prioritate acordată elevilor.

În final, femeia a rezumat opiniile părinților: „La fiecare început de an școlar, avem de înfruntat noi provocări la această școală. Copiii plătesc prețul acestora”.

„Informații incomplete. Este o situație complexă”

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a postat un mesaj video pe pagina sa, unde apare într-unul dintre containere. El recunoaște că condițiile nu sunt ideale, însă minimalizează problemele:

„Nu sunt condiții optime. Dar știam acest lucru. Containerele sunt închiriate, le folosim doar pentru un an. Nici apă nu avem în containere? Există toalete în școală și e la doar 20 de metri distanță. Că n-avem lumină? Există dezinformări. Situația este temporară, iar eu consider importantă o abordare constructiva.”

Criza de la Școala Gimnazială „Hamburg” a atins punctul culminant a culminat în weekend, atunci când directoarea a declarat că întreaga conducere a școlii a demisionat. O zi mai târziu, Inspectoratul a anunțat că echipa managerială și-a retras demisia și va continua activitatea.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a afirmat că lucrările de modernizare trebuie finalizate până în 2026, iar programul elevilor a fost aprobat de Consiliul de Administrație al școlii în conformitate cu prevederile legale.

ETICHETATE:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *